Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 871
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 09 pro 2024, 22:57

Staci sa pozriet na Alibabu. A to su v podstate eshopove ceny, cena zmluvna, na trvale velke dodavky bude asi niekde inde.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 13a0uz3Gof
Viac hláv - viac kapusty.

Petzold
Redaktor
Příspěvky: 291
Registrován: 17 úno 2017, 17:31

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Petzold » 09 pro 2024, 23:06

No ani není irelevantní. Nová baterie do BMW i3 o kapacitě 33 kWh stojí v současné době od 4 do 4,5 tisíce Euro pro uživatele, včetně výměny. Před 8 lety, nebo kdy se to začalo dělat, stála 10 tisíc.
Souhlasím, že v určitém segmentu dopravy má elektromobilita budoucnost. Bohužel (nebo bohudík) je největším nepřítelem elektroaut paradoxně právě EU se svým stupidním dirigismem, zákazem spalovacích motorů a svatým bojem s tím zlým sodovkovým plynem.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17957
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 09 pro 2024, 23:08

A položil sis otázku proč to tak je? Mimo jiné i pro to co již bylo výše vloženo - "Drahé. Nejsou peníze. Elektroauta už nekupují ani Němci".
I automobilky se snaží zákazníky odírat dokud to jde, ale jednou jim dojde dech - a to se právě děje... :lol:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11947
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 pro 2024, 23:16

Ten Alibaba odkaz.
obrázok_2024-12-09_231156149.png
16ks(51V) 100Ah=5kWh
cena 800USD=160USD/kWh + doprava,clo a DPH k tomu
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17957
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 09 pro 2024, 23:17

A, mimo jiné, Alibaba kvalita k tomu... :lol:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Petzold
Redaktor
Příspěvky: 291
Registrován: 17 úno 2017, 17:31

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Petzold » 09 pro 2024, 23:28

Jo děje. No jsou drahé.. ale v Evropě. A evropské automobilky na to dojedou. Ať chceme nebo ne, ta Čína se tady nakonec (v některých segmentech) prosadí. Měsíčně se v Číně v současnosti prodává 3 miliony aut, z toho půlka už je elektrickým pohonem. Příklad : Elektrické auto o velikosti Fabie, na stejné úrovni zpracování, se v Číně, Indonézii a dalších asijských trzích prodává v přepočtu za 350 tisíc Kč. U nás, díky clu, výši DPH, EU certifikacím a homologacím stojí 580 tisíc.
VW Id3 který v Evropě stojí 33 - 35 tisíc Euro, se v Číně prodává v přepočtu za 18 tisíc Eur. A segment cílových zákazníků kteří by si to koupili, to vidí. Na tuhle rozežranost (a nenažranost odborů, drahé energie etc) VW dojede jako první.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 871
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 10 pro 2024, 00:12

kenavf píše:
09 pro 2024, 23:16
16ks(51V) 100Ah=5kWh
cena 800USD=160USD/kWh + doprava,clo a DPH k tomu
1600ks 100Ah=512kWh
Cena 1600x20=32000USD -> 62,5USD/1kWh

Musis pocitat v mnozstvach vhodnych aspon pre zivnostnika.
Viac hláv - viac kapusty.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9236
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 10 pro 2024, 09:23

V Číně jsou elektromobily levnější z prostého důvodu, že je tam nižší cenová úroveň ... cca 3x. Nejen u elektromobilů, ale všeho.
Levná výroba v Evropě možná není, protože cena práce, cena energií, cena byrokracie atd. ... takže se tomu přizpůsobuje i prodejní cena.

Čínské automobilky by elektroauta vyráběná v Číně a okolí taky mohly v Evropě prodávat levněji ... ale proč by to dělaly?
Proč by si dobrovolně snižovali zisk a současně proti sobě budovaly byrokratickou opozici mezi populistickými politiky?

Jinak, elektro pohon aut pořád ještě není dostatečně dotažená technologie ... což neznamená, že v některých okrajových částech trhu nemůže být výhodnější.
Vývoj technologie elektropohonu probíhá již více než 100 let, a stále je horší než technologie spalovacích motorů. Proto je nutné ji prosazovat pomocí byrokratických nařízení a deformací trhu ... což nemůže dopadnout dobře, jak známe z historie "budování komunismu".

Foto ... Domácí nabíjení elektromobilu 1912 ... moc se toho nezměnilo :wink:
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Echo
Sponzor fóra
Příspěvky: 303
Registrován: 24 dub 2022, 17:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Echo » 10 pro 2024, 10:25

Otazka pre znalych, ako je to s dlhodobym nepouzivanim elektroauta? Napriklad stoji nepouzivane 3-4 tyzdne pripadne aj 3 mesiace, niekedy v garazi, niekedy vonku. Po odpocinku viacmenej intenzivne pouzivanie par dni v kuse, ale prevazne kratke trasy. Potom sa zase nepouziva dlhsiu dobu. Naposledy som to auto natankoval do plna asi pred rokom a za ten cas najazd asi 350km. Podla toho co citam, na takuto prevadzku elektroauta asi nebudu, alebo sa mylim?

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49455
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 10 pro 2024, 10:37

To isté, čo s inými akumulátorovými batériami, napríklad v náradí, ale i mobiloch a podobne. Pri nevhodnom režime nabíjania celkom rýchlo zdochnú...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 871
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 10 pro 2024, 10:51

Echo píše:
10 pro 2024, 10:25
Otazka pre znalych, ako je to s dlhodobym nepouzivanim elektroauta?
Nijak sa to na nich neprejavilo. Prve stalo celu zimu v garazi, lebo som na nom nemal zimne gumy a druhe stalo prvu zimu vonku z rovnakeho dovodu. Prve bolo nabite na 90% a zima znamenala 4% ubytok stavu nabitia baterky, predsa len, nejaku spotrebu auto ma, aj ked je vypnute.
Druhe na 85% spotrebovalo viac, okolo 40% lebo Tesla nikdy nespi a stale tam bezi riadiaci pocitac a GSM datova komunikacia. Plug-in hybrid sa spraval podobne.
Viac hláv - viac kapusty.

Atman
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 19 bře 2023, 18:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Atman » 10 pro 2024, 13:52

Napríklad taká Toyota corolla hybrid je na tom s dlhodobou odstávkou katastrofálne. Hybridná aku je v pohode ale klasická olovená vpredu v motore ja pod záťažou všetkej elektroniky aj pri vypnutom aute a keď som ju náhodou premeral, bol som šoknutý že mala len 12,1V po 5 dňoch od odstavenia. Potom som sa tomu začal venovať a zistil som že výrobca prikazuje po 7 dňoch státia auto na 1h zapnúť (stačí zapnúť zapaľovanie a potom sa dobíja z hybridnej aku a občas sa sám zapne motor aby automaticky dobil hybridnú) aby sa olovená dobila a v servise mi to potvrdili, že cez koronu to auto (resp. olovená aku) veľa ľuďom umrelo, lebo ho neštartovali viac týždňov. V každom prípade tá olovená dostáva pekne na frak.

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9591
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Kalinac » 10 pro 2024, 13:58

▲Jak vidno bude nutno doplnit sekční popisek "Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu" asi o část ".... a do Perdele" :snaha:
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11947
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 10 pro 2024, 15:54

Echo píše:
10 pro 2024, 10:25
.., ako je to s dlhodobym nepouzivanim elektroauta? Napriklad stoji nepouzivane 3-4 tyzdne pripadne aj 3 mesiace, niekedy v garazi, niekedy vonku. ..
Podľa toho čo sa píše o lítiovkách tak hlavný bod je neuskladňovať aku nabitý na 100%(aké je najlepšie percento neviem).
Aj aku kosačku po kosení nabijem do plna a potom ešte pokosím nejaký kúsok aby sa trochu vybila a tak ju uskladním do ďalšieho kosenia za pár dní( alebo do jara).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11947
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 10 pro 2024, 18:11

Odpoveď z Alibaby
obrázok_2024-12-10_181015722.png
obrázok_2024-12-10_181015722.png (12.17 KiB) Zobrazeno 1140 x
bez ceny dopravy
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 871
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 10 pro 2024, 18:15

Skus 300Ah a vyssie.
Viac hláv - viac kapusty.

vytrezvitel
Redaktor
Příspěvky: 45
Registrován: 22 srp 2022, 19:53

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od vytrezvitel » 11 pro 2024, 07:42

kenavf píše:
10 pro 2024, 15:54
Podľa toho čo sa píše o lítiovkách tak hlavný bod je neuskladňovať aku nabitý na 100%(aké je najlepšie percento neviem).
Aj aku kosačku po kosení nabijem do plna a potom ešte pokosím nejaký kúsok aby sa trochu vybila a tak ju uskladním do ďalšieho kosenia za pár dní( alebo do jara).
80%, ale silně záleží na konkrétní chemii. U LFP není zpomalení tak výrazní jako u NMC. Daleko většího zpomalení degradace lze dosáhnou skladováním při nízkých teplotách. Tedy pokud aku dlouhodobě nepotřebuji, uložit jej do lednice nebo mrazáku.

Petzold
Redaktor
Příspěvky: 291
Registrován: 17 úno 2017, 17:31

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Petzold » 11 pro 2024, 10:56

Skeptik píše:
10 pro 2024, 09:23
Foto ... Domácí nabíjení elektromobilu 1912 ... moc se toho nezměnilo :wink:
No jo, ale v té době nebylo "dobíjení" benzinové nádrže u spalovacího motoru nijak luxusnější ani bezpečnější. :D Městské elektromobilitě v té době nezařízl tipec rozvoj spalovacích motorů, ale postupný přechod na střídavý proud v síti, kdy rtuťový invertor stál téměř jako celé auto.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11947
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 11 pro 2024, 11:04

mzprx píše:
10 pro 2024, 18:15
Skus 300Ah a vyssie.
To mzprx: aktualizácia z Alibaby.
obrázok_2024-12-11_105928964.png
obrázok_2024-12-11_105928964.png (27.69 KiB) Zobrazeno 853 x
obrázok_2024-12-11_110108986.png
obrázok_2024-12-11_110108986.png (65.03 KiB) Zobrazeno 853 x
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Ekolog
Redaktor
Příspěvky: 251
Registrován: 01 zář 2019, 08:30

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Ekolog » 11 pro 2024, 11:08

K tomu konci elektromobilů. Kromě nectností elektromobilů, k jejich konci na počátku 20 let minulého století přispěla jedna věc: elektrický startér, který nahradil kliku.

Odpovědět