Čínské námořnictvo

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9591
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Kalinac » 23 zář 2022, 17:21

Třetí čínská letadlová loď, válečná loď Fujian, provádí podle plánu testy kotvení
.
0letalod0.jpg
.
Za 10 let od doby, kdy byla první čínská letadlová loď Liaoning uvedena na seznam ve Spojených státech, a lidové námořnictvo se vždy soustředilo na mise a úkoly, uchopilo konstrukci, položilo základy a posílilo své schopnosti a dosáhlo skoku upgradu od nuly, od modifikace k domácí výrobě a od klouzavého skoku ke katapultu, což vytvořilo pozoruhodnou "čínskou rychlost" a lidové námořnictvo v nové éře vstoupilo do "éry tří letadlových lodí".
První čínská letadlová loď domácí výroby, válečná loď Šan-tung, je na seznamu již méně než tři roky a dokončila meziregionální mobilitu, taktiku formace a další výcvikové úkoly; V současné době třetí čínská letadlová loď, válečná loď Fujian, provádí testy kotvení podle plánu.
0letalod.jpg
0letalod.jpg (70.88 KiB) Zobrazeno 9080 x
https://www.guancha.cn/military-affairs ... 9243.shtml
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Uživatelský avatar
Karsa Orlong
Redaktor
Příspěvky: 242
Registrován: 07 úno 2017, 20:23

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Karsa Orlong » 29 led 2023, 20:16

Čínské loděnice nadále pokračují ve výstavbě velkých bojových lodí pro čínské námořnictvo

Ta-lien
Na severu Číny se loni po krátké přestávce opět rozběhla stavba nové série torpédoborců Type 052D. Čerstvé satelitní snímky ukazují, že se současně staví 5 jednotek, z čehož 2 budou na vodu spuštěny v nejbližší době.
ta-lien.jpg
Šanghaj - loděnice JNCX
Torpédoborce Type 052D se stavějí i v Šanghaji a první jednotka z nové série (26. celkově) byla spuštěna na vodu na konci prosince. Podle insiderů má být v obou loděnicích postaveno 12 nových lodí, celkově 37.Nové satelitní snímky pak ukazují, že se zde rozběhla i stavba druhé série těžkých torpédoborců/křižníků Type 055. Zatím se insideři neshodují, kolik má mít nová série jednotek, někteří tvrdí 4 jednotky, jiní až 8 (první série měla 8 lodí).
9. jednotka Type 055:
jncx.jpg
Šanghaj - loděnice HDZH
V městských loděnicích HDZH se dokončuje stavba zbývajících fregat Type 054A (loni zde byly spuštěny na vodu 3 lodě z finální série). Nejnovější satelitní snímky pak odhalily, že se zde rozběhla stavba zatím neznámé lodě, která svými rozměry neodpovídá jiným bojovým lodím čínského námořnictva. S největší pravděpodobností se jedná o prototypovou jednotku dlouho očekávané třídy Type 054B. Ta je sice řazena do fregat, svým maximálním výtlakem kolem 5000 tun ale spíš odpovídá lehčím torpédoborcům. O této třídě už určitou dobu prosakují zatím nepotvrzené informace, že bude první třídou lodí, která bude vybavena systémem IEPS. Díky tomu bude moci nést výkonné energetické zbraně. Údajně má být postaveno 20 lodí této třídy.
Domněla prototypová jednotka Type 054B:
hdzh.jpg
Zdroj obrázků:https://twitter.com/tshugart3

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 16726
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od martanus » 01 kvě 2024, 11:08

Čínská letadlová loď Fujian zahajuje námořní zkoušky
https://t.me/china3army/29042
video_2024-05-01_11-08-22.mp4
(6.09 MiB) Staženo 122 x
photo_2024-05-01_08-28-47.jpg
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 16726
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od martanus » 13 čer 2024, 16:06

Asi sem
Na síti weibo se objevil model nové čínské útočné ponorky s jaderným pohonem typu 039B.

Na výrobním štítku jsou uvedeny charakteristiky: délka 126 m, šířka 11 m, rychlost pod vodou 30 uzlů, výtlak 6200 tun, dosah raket až 2500 km (pravděpodobně je výzbroj zastoupena raketami "Yingzi-21").

Loď má 18článkový vertikální odpalovací systém raket.

Pohonný systém čerpadlo-tryska umožňuje lodi dosáhnout rychlosti srovnatelné s torpédoborcem PLA Navy Type 055.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
https://t.me/china3army/29959
photo_2024-06-13_16-06-35.jpg
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9591
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Kalinac » 01 led 2025, 22:49

Čína spouští na vodu osmou letadlovou loď: Jak schopná je nová třída Type 76 o výtlaku 40 000 tun?
Loděnice Hudong-Zhonghua v Šanghaji 27. prosince spustily na vodu osmou čínskou nosnou válečnou loď a první loď třídy Type 076 Sichuan, která může být s výtlakem přes 40 000 tun nejtěžší obojživelnou útočnou lodí na světě.
Třída lodí 076 představuje nástupce třídy Type 075 o výtlaku 35 000 tun, z nichž čtyři byly vyrobeny od roku 2018, což umožňuje novému plavidlu nasadit mnohem větší kontingenty obojživelných pozemních jednotek a hostit mnohem větší vzdušné křídlo složené z dronů a vrtulníků. Na rozdíl od Type 075 se očekává, že Type 076 nasadí velké křídlo letadel s pevnými křídly, včetně bezpilotních stealth bombardérů GJ-11 a průzkumných letounů WZ-7 s dlouhým doletem.
076.jpg
076.jpg (55.72 KiB) Zobrazeno 2420 x
Vývoj řady nových tříd stealth bezpilotních letounů zvyšuje významnou možnost, že by se tyto třídy mohly dočkat také námořní varianty integrované do vzdušných křídel lodí třídy Sichuan a budoucích lodí třídy Type 076. Loď má letové paluby po celé délce, několik velkých výtahů a vnitřní hangár pro provoz leteckých prostředků s pevným křídlem dlouhého doletu, přičemž její konfigurace dvou ostrovů je pro takové operace také optimální. Spekulovalo se, že z lodí by mohla být nasazena také stíhačka schopná vertikálního přistání, což by odráželo nasazení stíhaček F-35B americkým námořnictvem z letadlových lodí třídy America.

https://militarywatchmagazine.com/artic ... ble-type76

Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49454
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Alchymista » 11 led 2025, 13:04

https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... -landings/
Čína znenazdania buduje flotilu špeciálnych bárok vhodných na vylodenie na Taiwane
Čína stavia najmenej päť nových bárok na špeciálne účely, ktoré sú zrejme prispôsobené na obojživelný útok. Tieto člny môžu poskytnúť ČĽR (Čínskej ľudovej republike) jedinečný spôsob, ako vyložiť veľké množstvo tankov priamo na taiwanské cesty.

Každý, koho zaujíma, ako by mohla vyzerať invázia na Taiwan, má teraz čerstvú vizuálnu stopu. Obranní analytici, ktorí sledujú čínske lodenice, si všimli nárast určitého typu plavidiel.

V lodeniciach v Guangzhou na juhu Číny spozorovali niekoľko zvláštnych a neobvyklých člnov, najmenej 3, ale pravdepodobne 5 alebo viac. Tieto lode majú nezvyčajne dlhé cestné mosty vychádzajúce z ich príďových častí. Vďaka tejto konfigurácii sú obzvlášť dôležité pre prípadné budúce vylodenie síl ČĽR (Čínskej ľudovej republiky) na taiwanských ostrovoch.

Spravodajstvo Naval News sa oboznámilo s viacerými zdrojmi, ktoré potvrdzujú ich konštrukciu, a podelilo sa o informácie s námornými expertmi, aby potvrdilo našu predbežnú analýzu. Zhoda panuje v tom, že sú s najväčšou pravdepodobnosťou určené na obojživelné vylodenie.

Neobvyklé bárky podobné plávajúcemu prístavu "Mulberry Harbours" v "deň D"
China-Taiwan-Amphibious-Invasion[1].jpg
Umelecký dojem špeciálneho člna, ktorý sa používa ako mólo na vylodenie tankov a vojakov na inak nevhodnej pláži. Tanky sa prepravujú civilnými trajektmi RORO (roll-on roll-off).
Každá bárka má veľmi dlhé cestné rozpätie, ktoré je predĺžené smerom dopredu. S dĺžkou viac ako 120 metrov (393 stôp) sa dá použiť na dosiahnutie pobrežnej cesty alebo pevného povrchu za plážou. Na zadnom konci je otvorená plošina, ktorá umožňuje iným lodiam zakotviť a vyložiť tovar. Niektoré z bárok majú „zdvíhacie“ stĺpy, ktoré sa dajú spustiť, aby poskytli stabilnú plošinu aj za zlého počasia. V prevádzke by bárka fungovala ako mólo, ktoré by umožňovalo vykladanie nákladných vozidiel a cisterien z nákladných lodí.

Medzinárodná lodenica Guangzhou Shipyard International (GSI) na ostrove Longxue je kľúčovou súčasťou čínskej námornej expanzie. Spája sa najmä so stavbou neobvyklých plavidiel vrátane veľmi veľkého hladinového plavidla bez posádky a ľahkej lietadlovej lode.

Bárky pripomínajú morušové prístavy"Mulberry Harbours" postavené pre spojeneckú inváziu do Normandie počas druhej svetovej vojny. Podobne ako tie, aj tieto boli postavené mimoriadne rýchlo a podľa nových projektov. Hoci sa zdá, že už v roku 2022 existoval menší prototyp, partia týchto bárok sa objavila len nedávno.

Možný náznak pripravenosti na inváziu?

Výstavba takýchto špecializovaných bárok je jedným z indikátorov, ktoré obranní analytici sledujú, aby poskytli včasné varovanie pred potenciálnou inváziou. Je možné, že tieto lode sa dajú vysvetliť tak, že majú civilnú úlohu. Ale stavba toľkých, oveľa väčších ako podobné civilné plavidlá, ktoré sme videli predtým, to robí nepravdepodobným. Existuje niekoľko odlišných konštrukcií týchto bárok, ktoré tiež poukazujú na to, že nejde o komerčnú objednávku. Tieto plavidlá sú vhodné len na presun veľkého množstva ťažkého vybavenia na breh v krátkom čase. Zdá sa, že na civilné použitie sú značne nadštandardné.

Dr. Emma Salisbury, výskumná pracovníčka v oblasti námornej sily v Rade pre geostratégiu, uviedla pre Naval News, že „akákoľvek invázia na Taiwan z pevniny by si vyžadovala veľký počet lodí na rýchlu prepravu personálu a vybavenia cez prieliv, najmä pozemných prostriedkov, ako sú obrnené vozidlá“. Zdá sa, že tieto mobilné móla sú na inváziu mimoriadne vhodné. Dr. Salisbury pokračuje: „Ako prípravu na inváziu alebo aspoň na to, aby Čína mala túto možnosť ako páku, by som očakával, že dôjde k výstavbe lodí, ktoré by mohli túto prepravu uskutočniť.

Damien Symon, uznávaný obranný analytik, ktorý preskúmal zdieľané materiály, upozornil na ich vhodnosť na pripojenie k veľkej flotile čínskych civilných trajektov. Čínske trajekty typu RORO (roll-on/roll-off) sú pripravené na prepravu vojenských vozidiel vrátane ťažkých hlavných bojových tankov. V tejto úlohe sa pravidelne cvičia.

Dr. Salisbury súhlasil: „Čína buduje obrovskú flotilu lodí s dvojakým použitím - komerčných plavidiel, ktoré by sa v prípade potreby mohli ľahko zrekvirovať na vojenské účely. Patria medzi ne najmä lode typu roll-on/roll-off, ktoré by boli ideálne na prepravu vojenských vozidiel - a skutočne boli postavené s ohľadom na vojenské špecifikácie.“

Čo to znamená pre Taiwan
Tradičný názor je, že na hlavnom ostrove Taiwan je len malý počet pláží, ktoré sú vhodné na obojživelné vylodenie. A tie by mohli byť silne chránené. ČĽR by sa mohla zmocniť rybárskych dedín alebo prístavu na vylodenie väčšieho rozsahu. Podľa názoru však akýkoľvek pokus o obsadenie ostrovov silou by znamenal vylodenie na predvídateľných miestach. Tieto nové člny to menia.

Extrémny dosah Baileyho mostov znamená, že ČĽR by sa mohla vylodiť na miestach, ktoré sa predtým považovali za nevhodné. Môžu sa vylodiť na skalnatých alebo mäkkých plážach a dopraviť tanky priamo na pevnejšiu pôdu alebo pobrežnú cestu. To umožňuje Číne vybrať si nové miesta vylodenia a skomplikovať pokusy o organizáciu obrany. Namiesto toho, aby sa Čína spoliehala na taiwanské prístavy, môže teraz cez prieliv preplávať vlastným mobilným prístavom.
IMHO - nedávne veľké cyklóny v roku 2023 a 2024 znovu ukázali číňanom zraniteľnosť ich veľkých pobrežných miest - potrebná ťažká technika na záchranné práce sa nemohla na miesto rýchlo dostať pre zdevastované a zatarasené vnútrozemie a lode nemohli techniku dopraviť a vyložiť pre poničené a zatarasené prístavy. Takáto výsadková barža dosiahne rampou na móla aj ponad potopené lode...
A že ich stavajú päť? Čínske pobrežie je dlhé a neni múdre mať všetky vajcia v jednom košíku - ani staviť všetko na jednu kartu. :wink:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Karsa Orlong
Redaktor
Příspěvky: 242
Registrován: 07 úno 2017, 20:23

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Karsa Orlong » 11 led 2025, 13:55

⬆️Tady je satelitní snímek stavby lodí, jsou na něm vidět 3 typy:
- velká o délce 185 m
- střední o délce 128 m
- malá o délce 108 m
Ta malá má vytažený most o delce 133 m, takže u té veliké je předpoklad, že tzv. ro-ro lodě, ze kterých vykládka bude probíhat, budou moci být od pobřeží vzdáleny až cca 400 m.
13_36_26_005PiDkYly1hxgxrrmzskj31v31e64qs.jpg
Zdroj obrázku: https://m.weibo.cn/status/5121685468484419#&gid=1&pid=1

Tady je pak názorná ilustrace, jak to bude vypadat
13_59_13_008k1Segly1hxgydongfjj33341jkhdu.jpg
Zdroj obrázku:https://m.weibo.cn/detail/5121683885661365

Uživatelský avatar
Karsa Orlong
Redaktor
Příspěvky: 242
Registrován: 07 úno 2017, 20:23

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Karsa Orlong » 06 dub 2025, 13:35

Loděnice v severočínském městě Ta-lien začaly stavět zatím neznámou vojenskou loď. Loď je zatím ve fázi položení kýlu, někteří seriozní insideři ale už teď otevřeně hovoří o tom, že se jedná o první čínskou jadernou letadlovou loď třídy Type 004. Ostatně stavba probíhá v suchém doku, kde byla dříve postavena první domácí letadlovka CV17 Shandong.
První části kýlu zatím neznámé lodi. To, že se jedná o letadlovou loď, napovídá umístění trupu do středu doku, a ne k jeho okraji (aby byla umožněna stavba letové paluby).
12_56_52_672d2337ly1i03cdububwj211h0ghjwy.jpg
Zatím uniklé informace o Type 004 hovoří o výtlaku kolem 110 tisíc tun, loď se tak vyrovná současným americkým lodím třídy Ford
09_35_59_008k1Segly1hylaeagx3vj33341qib29.jpg

Odpovědět