A z toho 11 milionů v Číně

A z toho 11 milionů v Číně
Mno, tehdy rodiče taky měnili kotel na uhlí za elektriku. Ale ne za přímotopy (slyším poprvé, že měli být lepší), ale za elektrický kotel. Otopná soustava zůstala beze změn dodnes. Problém nebyl v dotaci, ale někde jinde. Jako jo, po několika letech změnili ceny elektřiny a bylo to dražší.Skeptik píše: ↑26 led 2025, 11:32Na počátku 90-tych let jsem také takto naletěl. V severních Čechách byly vyhlášeny dotace na náhradu uhelných kotlů přímotopy.
Pak šla cena elektřiny nahoru a prarodiče rázem neměli na topení ... a vše se zas předělávalo na uhelný kotel - včetně nových radiátorů. Ty původní se samozřejmě vyřezaly
Od té doby, ŽÁDNÉ DOTACE !!!
https://imhd.sk/ba/doc/sk/23904/Prvé-br ... kumulátoryPrvé bratislavské elektrobusy už potrebujú nové akumulátory
Predpokladaná cena jednej sady batérií (vrátane montáže, oživenia, záručného servisu a likvidácie starých akumulátorov) je 69 164 € bez DPH (NS 12 Electric), resp. 68 569 € (EBN 8),
P.S. Aká cena likvidácie starých akumulátorov?Opätovné sprevádzkovanie elektrických autobusov aktuálne vyjde niekoľkonásobne drahšie, ako v prípade autobusov s dieselovými motormi, pri ktorých má DPB akutálne vysúťažené generálne opravy naftových motorov v cene od 8500 € (Iveco Tector Euro 6) do 14 948 € (Mercedes-Benz OM 457) bez DPH.
Tak vo velkých Čínskych mestách su elektroauta masivne podporovane. Napr. v Shanghaji je v podstate nemozné získat novu SPZ-ku na auto so spalovacím motorom. Jediná možnosť je výhra v akejsi loterii :). Na elektroauto, nieje problem. (Info od syna, žil tam pol roka)
Suhlas. Bola to len reakcia na velky predaj elektroaut v Cine. Oni niekde tí domaci niekde nemajú prílis na výber. Este jedna zaujimavost. Nikde sme nevideli elektrokolobezky bez sedatka. Vraj niesu povolene.
Protže mnoho měst je velmi mladých a už se s tím počítalo...
Spodumen (LiAl[SiO3]2) je silikátový minerál zo skupiny pyroxenov.Lítiovú baňu Mount Holland v Západnej Austrálii údajne zatvorili po tom, čo lokalitu približne 105 km juhovýchodne od mesta Southern Cross zachvátil požiar. Horúce počasie a silný vietor podporili požiar neďalekej buše a vynútili si evakuáciu.
Uzavretie bane vyvolalo obavy z výrazného narušenia lítneho priemyslu, ktorý je rozhodujúci pre polovodiče a elektrické vozidlá (EV).
Projekt Mt Holland, ktorý sa začal realizovať v roku 2024, zahŕňa otvorenú baňu, koncentrátor a rafinériu, ktorá by mala vyrábať hydroxid lítny začiatkom roka 2025.
Predpokladaná životnosť je viac ako 50 rokov a vlastnia ho spoločnosti Covalent Lithium, Wesfarmers a SQM.
Odhadovaná ročná produkcia je 380 000 ton spoduménového koncentrátu, ktorý sa rafinuje na 50 000 ton hydroxidu lítia vhodného na batérie, čo postačuje na pohon jedného milióna elektrických vozidiel.
Baňa bola považovaná za kľúč k zníženiu závislosti od spracovania lítia, ktorému dominujú krajiny ako Čína.
Keďže sa predpokladá, že dopyt po lítiu do roku 2035 stúpne štyridsaťnásobne v dôsledku rastu počtu elektrických vozidiel, odstávka poukazuje na slabé miesta v globálnom dodávateľskom reťazci.
Translated with DeepL.com (free version)
https://vtm.zive.cz/clanky/elektricke-f ... fault.aspxElektrické formule E budou v nové sezóně povinně zastavovat v boxech a nabíjet baterii výkonem 600 kW
CHICAGO, USA – Zoufalí majitelé vozů Tesla v Chicagu a okolí se při mrazivých teplotách, které zachvátily Středozápad, pokoušeli bez úspěchu nabít svá vozidla.
Nabíjecí stanice se v posledních dnech proměnily v podstatě ve hřbitovy automobilů, protože teploty klesly na záporné dvouciferné hodnoty, uvedla stanice Fox Chicago.
„Nic. Žádná šťáva. Pořád na nule procent,“ řekl zpravodajskému serveru Tyler Beard, který se od nedělního odpoledne snažil dobít svou Teslu na dobíjecí stanici Tesla v Oak Brook ve státě Illinois. „A to jsem tu byl asi tři hodiny poté, co jsem tu byl tři hodiny včera.“
Beard a několik dalších majitelů vozů Tesla se snažili nabít svá auta uprostřed dlouhých front a opuštěných vozů na jiných nabíjecích stanicích Tesla v oblasti Chicaga, uvedla zpravodajská stanice.
„To je šílené. Je to katastrofa. Vážně,“ řekl majitel vozu Tesla Chalis Mizelle.
Mizelleová uvedla, že své auto opustila a nechala se svézt od kamarádky poté, co se její vůz nenabíjel.