https://vtm.zive.cz/clanky/z-londyna-do ... cle=231596Experimentální letoun XB-1 dnes poprvé dosáhl nadzvukové rychlosti. Jednou bude vozit cestující.
Dopravní letectvo
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8666
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Dopravní letectvo
Antonov An-990: Veľkolepý vzlet najväčšieho nákladného lietadla na svete v X-Plane 11
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Dopravní letectvo
Pekná animácia... v realite, podľa toho, čo predviedol, by ho ťahali z trávy už po prvej minúte...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Dopravní letectvo
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_23470 z 17.03.2025 + video 26 sek.Prototyp lietadla Superjet (Супердже) s výrobným číslom 95157 (drak vyrobený v 2018) uskutočnil svoj prvý let s domácimi motormi PD-8 (ПД-8). Uskutočnil sa v Komsomoľsku na Amure a znamenal začiatok letových skúšok PD-8 ako súčasti lietadla Superjet. Let vykonala posádka zložená zo skúšobných pilotov Dmitrija Alexandroviča Demeneva (Дмитрия Александровича Деменева), Igora Jurjeviča Grevceva (Игоря Юрьевича Гревцева) a letového operátora Maxima Grigorieviča Gjukanova (Максима Григорьевича Грюканова). Lietadlo bolo vo vzduchu približne 40 minút, dosiahlo rýchlosť 500 km/h a výšku do 3 000 metrov....
Kód: Vybrat vše
https://vk.com/video-211699782_456239527
Kód: Vybrat vše
https://vk.com/video-211699782_456239533
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_23514 z 17.03.2025
Externé foto / video z doprovodného lietadla Suchoj Su-30SM (Су-30СМ)
ODK zdroje (výrobca motora PD-8):
Kód: Vybrat vše
https://vk.com/wall-52845383_10880
https://vk.com/wall-52845383_10881
https://vk.com/wall-52845383_10882
https://vk.com/wall-52845383_10883
https://vk.com/wall-52845383_10885
Kód: Vybrat vše
https://vk.com/wall-52845383_10886
https://vk.com/video-52845383_456239991
Kód: Vybrat vše
https://vk.com/wall-52845383_10887
https://vk.com/video-52845383_456239992
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Dopravní letectvo
Více rentgenů i zaměstnanců. Pražské letiště se chystá na léto
Letiště loni nestíhalo odbavovat kufry a cestující často odlétali bez nich. Pomoc má nyní například větší počet zaměstnanců, na bezpečnostní kontrole jich bude o šest procent více než před rokem. Nově jsou u bezpečnostního průchodu dva CT rentgeny, do léta jich bude šest. Stavět se bude také další rychlý výjezd pro letadla, od konce března proto bude uzavřená hlavní ranvej. Hotovo má být v srpnu.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/re ... eto-359160
Není v srpnu už tak trochu po sezóně?
Touto provninčnímu letišti je nejlepší se oblukem vyhnout.
Letiště loni nestíhalo odbavovat kufry a cestující často odlétali bez nich. Pomoc má nyní například větší počet zaměstnanců, na bezpečnostní kontrole jich bude o šest procent více než před rokem. Nově jsou u bezpečnostního průchodu dva CT rentgeny, do léta jich bude šest. Stavět se bude také další rychlý výjezd pro letadla, od konce března proto bude uzavřená hlavní ranvej. Hotovo má být v srpnu.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/re ... eto-359160
Není v srpnu už tak trochu po sezóně?

Touto provninčnímu letišti je nejlepší se oblukem vyhnout.

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Stavební práce vyžadují nějaké povětrnostní podmínky.
LKPR má k dispozici ještě sekundární RWY ... takže dopad na provoz nebude nijak zásadní.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Dopravní letectvo
To fakt není o betonování - to je až posledním krokem a fak to netrvá čtvrt roku... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 871
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Dopravní letectvo
Do -10°C sa betonovat bez problemov da, staci pouzit prislusnu chemiu.
https://www.farby-na-drevo.sk/den-brave ... d_source=1
https://www.farby-na-drevo.sk/den-brave ... d_source=1
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Pánové, neblbněte.
Výstavbou a údržbou letištních vozovek se zabývám přes 30 let.
Účastnil jsem se prakticky všech staveb na LKPR v letech 1993-2014. I ta rapid exit TWY, co se tam teď staví, je původně můj nápad s z roku 2012.
Stavět letištní vozovky, ať už betonové nebo asfaltové v zimním období je naprostá zhovadilost.
Zažil jsem to na LKPR pouze jednou, při tzv. IV. výstavbě v roce 1994/95 ... při betonáži odbavovací plochy u Prstů A (stání 1-3).
Betonovalo se to pod stanem, s temperací a do betonu se přidávalo kde co stejně se to muselo ještě v záruce bourat a předělávat.
Co se stavby týče, jdou dělat maximálně zemní práce ... ale když Vám do toho nasněží, máte po ptákách, protože se vám v tom výkopu udělá rybník a čekáte o měsíc dýl, než pokud by výkop nebyl.
Výstavbou a údržbou letištních vozovek se zabývám přes 30 let.
Účastnil jsem se prakticky všech staveb na LKPR v letech 1993-2014. I ta rapid exit TWY, co se tam teď staví, je původně můj nápad s z roku 2012.
Stavět letištní vozovky, ať už betonové nebo asfaltové v zimním období je naprostá zhovadilost.
Zažil jsem to na LKPR pouze jednou, při tzv. IV. výstavbě v roce 1994/95 ... při betonáži odbavovací plochy u Prstů A (stání 1-3).
Betonovalo se to pod stanem, s temperací a do betonu se přidávalo kde co stejně se to muselo ještě v záruce bourat a předělávat.
Co se stavby týče, jdou dělat maximálně zemní práce ... ale když Vám do toho nasněží, máte po ptákách, protože se vám v tom výkopu udělá rybník a čekáte o měsíc dýl, než pokud by výkop nebyl.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 291
- Registrován: 17 úno 2017, 17:31
Re: Dopravní letectvo
On ten problém letiště je někde jinde, než v betonu. Je to třeba v "menežingu" odbavovací společnosti Czech Airlines Handling, personálním řízení a náboru zaměstnanců, jejich mizernému zaplacení, brutálním nedodržování zákoníku práce, strašlivé fluktuaci a přetěžování těch, co zůstanou apod. 

-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Dopravní letectvo
efektívni manažeri...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
A to máš z vlastní zkušenosti, a nebo z nějakých keců na Fuckbooku?Petzold píše: ↑19 bře 2025, 10:21On ten problém letiště je někde jinde, než v betonu. Je to třeba v "menežingu" odbavovací společnosti Czech Airlines Handling, personálním řízení a náboru zaměstnanců, jejich mizernému zaplacení, brutálním nedodržování zákoníku práce, strašlivé fluktuaci a přetěžování těch, co zůstanou apod.
Tedy ne, že by personál nebyl problém, je, a vždy byl. Nicméně nabrat lze jen tolik personálu kolik jsou letecké společnosti ochotný zaplatit ... a platit ten personál můžeš také jen podle toho.
CSAH není jediná handlingová společnost na LKPR ... je tam ještě Menzies.
Loňský problém CSAH byl způsoben ne nedostatkem personálu, ale primárně zpožděnými lety. Na CSAH to dopadlo proto, že handluni SmartWings ... tj. hlavní charterovou společnost na LKPR.
LKPR má výrazné omezení nočního provozu po 22:00.
LKPR je plně koordinované letiště = každý let má svůj příletový a odletový slot (čas).
A podle přidělených slotů, plánu provozu, se staví směny.
Pokud jsou na čas od 23:00 do 24:00 plánovaný tři přílety a dva odlety ... naplánuješ odpovídající počet lidí na handling. A plánuješ to, dle Zákoníku práce, na měsíc dopředu s tím, že změny se ohlašují min. 14 dní dopředu.
No a pokud ti, kvůli problémům v tureckém a maďarském vzdušném prostoru místo 3 letů přiletí 10, a místo 2 chce odlétat 7 ...nemáš šanci to odbavit.
A tak kufry místo 40-ti minut vykládáš 3 až 4 hodiny (protože po 24:00 jsou samozřejmě také plánované lety) no a na nakládku prostě nemáš koho poslat.
Tak se zeptáš letecké společnosti, zda mohou 4-5 hodin počkat, než se dostaneš k nakládce.
Letecká společnost odpoví, že ani náhodou, protože má plán letů naplánován na minuty a už tak je v prdeli kvůli těm zpožděným příletům ... a že raději odletí s lidma bez kufrů, protože na to je pojištěná.
Tohle žádný menežment nevyřeší

To je prostě dáno tím, že cestující nechtějí platit za dovolenou víc. Cestovka to akceptuje a tlačí na leteckou společnost na co nejnižší cenu. Letecká společnost tlačí na handlingovou společnost na co nejnižší cenu. A tak aby se vyhovělo požadavkům cestujících na co nejnižší cenu zájezdu, jdou všichni až na maximální riziko. No a když pak přijde nějaká nepravidelnost, jde to vše do prdele.
Klienti cestovní kanceláře si stěžují, že se jim zkazila dovolená, aniž si uvědomují, že jsou to oni, kdo to tlakem na co nejnižší cenu zájezdu způsobil.
Nemá to rozumné řešení. To riziko je tam prostě vždycky.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Dopravní letectvo
To, že někde nepřeloží kufry páč to nestihli, není nikde nijak mimořádná situace. A není to o ceně - nebyl to zrovna levný let a nebyl přes cestovku. Naposled mi nepřeložili před 14 dny kufr v Zürichu při přestupu na let do Práglu. Ani to nemohli stihnout, měli jsme zpoždění a na přeložení měli necelých 30 minut. Druhý den mi ho Swiss doručili až domů..
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Jo, to se běžně stává ... čekání letadla na jeden kufr by se děsně prodražilo.
To co se stalo v Praze, v těch dvou dnech, bylo něco jiného ... Oni nenaložili ani jeden kufr. Ani nemohli, když místo 5-ti letadel které očekávali, museli dělat 5 plus těch 12 zpožděných
Jenže to, že chyba byla ve zpožděných letech, a ne nedostatkem personálu u handlingu, to už nikdo nenapsal.
To co se stalo v Praze, v těch dvou dnech, bylo něco jiného ... Oni nenaložili ani jeden kufr. Ani nemohli, když místo 5-ti letadel které očekávali, museli dělat 5 plus těch 12 zpožděných
Jenže to, že chyba byla ve zpožděných letech, a ne nedostatkem personálu u handlingu, to už nikdo nenapsal.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 291
- Registrován: 17 úno 2017, 17:31
Re: Dopravní letectvo
Já ale nepíšu jen o tom jednom jediném problému loni. Informace mám průběžné od insiderů, nikoliv z fejsbůku. CAH má personální problémy nejméně od post Covidu. Protože dlouhodobě pracuji s lidmi, pracovní informace od jakýchkoliv zaměstnanců vůči vedením raději ředím, ale to co se děje na letišti na odbaveních, to je na pracovněprávní soudy. Kolikrát tam v sezoně zasahovala záchranka, protože se jim na čtvrté šestnáctihodinové šichtě za sebou zhroutila zaměstnankyně ? Jen loni 2x ? Atd, atd.
Víc k tomu nechci psát, protože bych možná někoho propálil.
Víc k tomu nechci psát, protože bych možná někoho propálil.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
CSAH, stejně jako Menzies (nebo třeba kladenské LEGO), mají personální problémy už od otevření Amazon Fullfilment Centre v Dobrovízi v roce 2015 ... AMAZON ty lidi prostě stáhl. Ani handlingy, ani to LEGO prostě nedokážou konkurovat
... a COVID to samozřejmě ještě umocnil - tím jak se letecká doprava musela zbavit lidí, aby ekonomicky přežila, a pak už většinu z nich nedokázala přivést zpět, protože si našli práci jinde - většinou v logistice.
Pozn. Nikdo u CSAH nedělá 3 či více 16-ti hodinových směn za sebou.
Ano, pravidla pro dopravu umožňují, při provozování letiště, směnu až 16 hodin (nařízení vlády 589/2006), ale po něm musí být odpočinek min. 11 hodin.
Pokud tedy zaměstnanci začne směna v 06:00, končí mu ve 22:00 a pak má 11 hodin = další směna může začít až v 09:00 dalšího dne. Pokud by opět byla 6-ti hodinová, končila by v 01:00 následujícího dne. Ale jak jsem psal po 22:00 má LKPR významné provozní omezení na počet pohybu letadel ... takže proč by někdo platil člověka, když není co dělat?
Ano, uvedené nařízení vlády umožňuje zkrátit dobu mezi směna mi až na 8 hodin, zkrácená doba odpočinku se pak ale musí připočíst k té následující ... takže pokud by byl režim 16 - 8 - 16, následující doba odpočinku by musela být min. 14 hodin. A to by celé plánování směn nesmyslně rozcházelo.
Takže ne, 3 nebo více 16tek za sebou nedává vůbec žádný smysl.
Navíc, pokud by to bylo u soukromých Menzies, tak možná, ale u CSAH? S těmi odbory co státem vlastněná LP, a s. má?
Nemyslitelné.

... a COVID to samozřejmě ještě umocnil - tím jak se letecká doprava musela zbavit lidí, aby ekonomicky přežila, a pak už většinu z nich nedokázala přivést zpět, protože si našli práci jinde - většinou v logistice.
Pozn. Nikdo u CSAH nedělá 3 či více 16-ti hodinových směn za sebou.
Ano, pravidla pro dopravu umožňují, při provozování letiště, směnu až 16 hodin (nařízení vlády 589/2006), ale po něm musí být odpočinek min. 11 hodin.
Pokud tedy zaměstnanci začne směna v 06:00, končí mu ve 22:00 a pak má 11 hodin = další směna může začít až v 09:00 dalšího dne. Pokud by opět byla 6-ti hodinová, končila by v 01:00 následujícího dne. Ale jak jsem psal po 22:00 má LKPR významné provozní omezení na počet pohybu letadel ... takže proč by někdo platil člověka, když není co dělat?
Ano, uvedené nařízení vlády umožňuje zkrátit dobu mezi směna mi až na 8 hodin, zkrácená doba odpočinku se pak ale musí připočíst k té následující ... takže pokud by byl režim 16 - 8 - 16, následující doba odpočinku by musela být min. 14 hodin. A to by celé plánování směn nesmyslně rozcházelo.
Takže ne, 3 nebo více 16tek za sebou nedává vůbec žádný smysl.
Navíc, pokud by to bylo u soukromých Menzies, tak možná, ale u CSAH? S těmi odbory co státem vlastněná LP, a s. má?
Nemyslitelné.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Dopravní letectvo
skflanker_ píše: ↑17 bře 2025, 18:42Prototyp lietadla Superjet (Супердже) s výrobným číslom 95157 (drak vyrobený v 2018) uskutočnil svoj prvý let s domácimi motormi PD-8 (ПД-8)...
Video https://vk.com/video-211699782_456239536 dĺžka 3:05 min.Pracujeme vo výške
Superjet (Суперджет) s motormi PD-8 (ПД-8) uskutočnil svoj 2. skúšobný let, počas ktorého strávil vo vzduchu 2 hodiny a 4 minúty a vystúpil 2,5x vyššie ako počas prvého letu. Overovala sa činnosť / funkčnosť motorov vo výške 7600 metrov. Motory boli vypnuté a úspešne naštartované vo vzduchu, čo je jedna z dôležitých fáz testu.
Letíme ďalej!
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_23585 z 21.03.2025
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Dopravní letectvo
Jakovlev Airlines získaly souhlas Federální agentury pro leteckou dopravu pro sériovou výrobu letounů MS-21

https://sdelanounas.ru/blogs/167504/
-------
Přestože dopravní letadlo ještě nedostalo typový certifikát, jeho sériová výroba již začala. To znamená, že jeho vývojář je naprosto přesvědčen, že letadlo projde certifikací. Proto již vyrábí díly letadel s termíny dodání v letech 2026-27.
https://sdelanounas.ru/blogs/167568/
-------
Motory PD-8 připravené k letovým zkouškám druhého Superjetu
Dne 25. března 2025 oznámili ruští výrobci motorů připravenost sady dvou nových motorů PD-8 k instalaci na druhý exemplář osobního letounu Superjet 100, který se má na konci dubna připojit k letovým testům
Získání typového osvědčení pro motor PD-8 je plánováno na podzim 2025.
https://sdelanounas.ru/blogs/167538/

https://sdelanounas.ru/blogs/167504/
-------
Přestože dopravní letadlo ještě nedostalo typový certifikát, jeho sériová výroba již začala. To znamená, že jeho vývojář je naprosto přesvědčen, že letadlo projde certifikací. Proto již vyrábí díly letadel s termíny dodání v letech 2026-27.
https://sdelanounas.ru/blogs/167568/
-------
Motory PD-8 připravené k letovým zkouškám druhého Superjetu
Dne 25. března 2025 oznámili ruští výrobci motorů připravenost sady dvou nových motorů PD-8 k instalaci na druhý exemplář osobního letounu Superjet 100, který se má na konci dubna připojit k letovým testům
Získání typového osvědčení pro motor PD-8 je plánováno na podzim 2025.
https://sdelanounas.ru/blogs/167538/