Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Motorová brzda alebo retardér u nákladného auta nemá prioritu brzdiť auto pred prekážkou alebo na križovatke napríklad v meste. Slúži na brzdenie z kopca a hlavne z dlhých kopcov(pretože by sa prevádzkové brzdy prehriali a potom slabo brzdili keď by ich bolo potreba) a na volné "spomalenie".
Nákladné auto musí mať nadimenzované prevádzkové brzdy tak aby splnili požiadavku na rýchle zabrzdenie aj bez motorovej brzdy alebo retardéra.
...............................................
Ukažte mi vzorec pre treciu silu kde by bola zohladnená veľkosť trecej plochy.
F=m x g x f
Je to o brzdnom účinku brzdy a spolupráce , gripu(súčiniteľa trenia) pneumatiky a ABS (pretože trenie za kľudu je väčšie ako trenie za pohybu)
Nákladné auto musí mať nadimenzované prevádzkové brzdy tak aby splnili požiadavku na rýchle zabrzdenie aj bez motorovej brzdy alebo retardéra.
...............................................
Ukažte mi vzorec pre treciu silu kde by bola zohladnená veľkosť trecej plochy.
F=m x g x f
Je to o brzdnom účinku brzdy a spolupráce , gripu(súčiniteľa trenia) pneumatiky a ABS (pretože trenie za kľudu je väčšie ako trenie za pohybu)
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9628
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Čínská společnost BYD spouští nabíjecí systém pro elektromobily, který podle ní funguje téměř stejně rychle jako tankování
BANGKOK (Associated Press News) - Čínský energetický a automobilový gigant BYD oznámil ultra rychlý systém nabíjení elektromobilů, který je podle něj téměř stejně rychlý jako tankování u pump.
Společnost BYD, největší čínský výrobce elektromobilů, v pondělí uvedla, že její bleskové nabíječky mohou poskytnout plné nabití pro jeho nejnovější elektromobily během pěti až osmi minut, což je doba potřebná k naplnění palivové nádrže. Plánuje vybudovat více než 4 000 nových nabíjecích stanic po celé Číně.
Doba nabíjení a omezený dojezd byly hlavním faktorem omezujícím přechod z plynových a naftových vozidel na elektromobily, ačkoli čínští řidiči tuto změnu přijali, přičemž prodej bateriových a hybridních vozidel loni vyskočil o 40 %.
Zdálo se, že zprávy společnosti BYD v pondělí Teslou otřásly, protože cena akcií amerického výrobce elektromobilů klesla o 4,8 %. Společnost BYD, což je zkratka pro build your dreams, zahájila předprodej svých modelů Han L a Tang L, které jsou vylepšenými verzemi dřívějších modelů.
Čínská společnost začínala s výrobou baterií a zdokonaluje svou technologii baterií a skladování energie a zároveň buduje automobilové impérium, které se rozšiřuje mimo Čínu. Říká, že jeho 1 megawattové flash nabíječky mohou poskytnout energii na 400 kilometrů (téměř 250 mil) za pět minut.
K maximalizaci rychlosti nabíjení je zapotřebí ultra vysoké napětí a velký proud, uvedl v prohlášení zakladatel společnosti BYD Wang Chuanfu.
"Abychom zcela vyřešili obavy uživatelů z nabíjení, naší snahou je, aby doba nabíjení u elektromobilů byla stejně krátká jako doba tankování u vozidel s palivem," řekl Wang.
Společnost také uvedla, že její systém bleskového nabíjení spoléhá na výkonové čipy z karbidu křemíku s napětím až 1 500 V, které vyvinula sama. Jeho lithium-železofosfátová baterie Blade je možná nejbezpečnější a nejúčinnější baterií pro elektromobily na světě, přičemž Tesla se rozhodla ji použít v některých svých elektromobilech, uvedl v nedávné zprávě průmyslový analytik Michael Dunne.
Společnost BYD uvedla, že v loňském roce vyrobila něco málo přes 4,3 milionu "vozidel s novou energií", což je o 41 % více než o rok dříve, včetně 1,8 milionu bateriových elektrických vozidel a 2,5 milionu plug-in hybridů. Cena jejích akcií obchodovaných na menším čínském trhu v Šen-čenu za posledních šest měsíců vzrostla o téměř 50 %. Zatímco se očekává, že nejluxusnější, nejnovější prémiové modely BYD se budou prodávat až za přibližně 40 000 USD, vyrábí také mnohem levnější elektromobily včetně Seagull, který se v Číně prodává za přibližně 12 000 USD.
Společnost BYD se v roce 2024 sotva posunula před Teslu ve výrobě elektromobilů poháněných bateriemi, což činilo 1 777 965 ve srovnání s 1 773 443 u Tesly.
Na začátku ledna Tesla uvedla, že její prodeje v roce 2024 klesly, poprvé za více než tucet let, protože konkurenti jako BMW, Volkswagen a BYD získali podíly na trhu s konkurenčními elektromobily.
https://apnews.com/article/china-byd-te ... 49fd0e4a95
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17982
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Mazda nabídne větší elektrické SUV i s range extenderem
Japonská značka Mazda se rozhodla využít své spojenectví s čínskou automobilkou Changan, aby zvětšila svoji nabídku elektromobilů. A to v kratším horizontu než je rok 2027, kdy by měla představit svůj další vlastními silami vyvinutý elektrický vůz. I pro evropské zákazníky by tak mohl být v krátkém čase připravený vůz, který se v Číně označuje Mazda EZ-60. Podle zdrojů magazínu Motor1.com, by v Evropě mohl tento vůz, který je po technické stránce sourozencem SUV Changan Deepal S07, prodávat zřejmě s označením Mazda CX-6e. Podobně se totiž postupoval v případě sedanu Mazda 6e, s nímž mají výše zmiňované čínské i japonské SUV mnoho shodných dílů.
Kromě elektrické verze by se tato nová Mazda měla nabízet rovněž s menší baterií (cca 31 kWh) a benzinovým motorem. Ten poslouží jako generátor elektrické energie a jeho výkon nebude směřovat na kola. Zásoba energie dobité z rozvodné sítě má sice vydržet jen na ujetí zhruba 160 kilometrů, avšak díky velké nádrži na benzin by pak auto mohlo pokračovat v jízdě dalších více než tisíc kilometrů.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/mazda ... em/2663352
Ekologie v dnešní praxi.
Jen absolutní debil použije motor v autě pouze jako ztrátový generátor, který pak ztrátově pohání elektromotor. To nevymyslíš...
Japonská značka Mazda se rozhodla využít své spojenectví s čínskou automobilkou Changan, aby zvětšila svoji nabídku elektromobilů. A to v kratším horizontu než je rok 2027, kdy by měla představit svůj další vlastními silami vyvinutý elektrický vůz. I pro evropské zákazníky by tak mohl být v krátkém čase připravený vůz, který se v Číně označuje Mazda EZ-60. Podle zdrojů magazínu Motor1.com, by v Evropě mohl tento vůz, který je po technické stránce sourozencem SUV Changan Deepal S07, prodávat zřejmě s označením Mazda CX-6e. Podobně se totiž postupoval v případě sedanu Mazda 6e, s nímž mají výše zmiňované čínské i japonské SUV mnoho shodných dílů.
Kromě elektrické verze by se tato nová Mazda měla nabízet rovněž s menší baterií (cca 31 kWh) a benzinovým motorem. Ten poslouží jako generátor elektrické energie a jeho výkon nebude směřovat na kola. Zásoba energie dobité z rozvodné sítě má sice vydržet jen na ujetí zhruba 160 kilometrů, avšak díky velké nádrži na benzin by pak auto mohlo pokračovat v jízdě dalších více než tisíc kilometrů.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/mazda ... em/2663352

Jen absolutní debil použije motor v autě pouze jako ztrátový generátor, který pak ztrátově pohání elektromotor. To nevymyslíš...

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 19 bře 2023, 18:47
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ja to nevidím tak negatívne, ten malý motor väčšinou s Atkinsonovým cyklom so zvýšenou expanziou beží v oblasti maximálnej účinnosti pri konštantnom zaťažení a konštantných otáčkach, elektrické straty v systéme generátor/motor sú rádovo niekde okolo 8%, nevidel som ešte nikde detailné parametre ale vo všeobecnosti také usporiadanie môže byť účinnejšie ako moderný diesel. Proste keď je chuť nabíjať nabiješ, keď nie, ideš na benzín. Keď máš doma fotovoltiku, tak si kráľ a jazdíš 3/4 roka zadara. Keby to nestálo 60-80 tis. € tak by som to považoval za super.
Sám jazdím benzín hybrida Toyota Corolla kombi a tak veľké auto má predpisovej jazde na okreskách so zrýchlovaním z dediny a rekuperáciou do dediny 3,9L/100km. Na diaľnici konštantnou rýchlosťou sa samozrejme tá výhoda hybridu úplne stratí a potom žerie 5,5L/100km.
Sám jazdím benzín hybrida Toyota Corolla kombi a tak veľké auto má predpisovej jazde na okreskách so zrýchlovaním z dediny a rekuperáciou do dediny 3,9L/100km. Na diaľnici konštantnou rýchlosťou sa samozrejme tá výhoda hybridu úplne stratí a potom žerie 5,5L/100km.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17982
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To nic nemění na tom, že místo přímého pohonu s využitím plné energie to proženeš přes 2 ztrátové zařízení. A to se vyplatí... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 3043
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vyplatí, protože spalovací motor jede v olasti maximální účinnosti, což je 2-3x tolik než v běžném jízdním režimu. A nemluvě o kolonách. Petře, svezu tě hybridem, nebudeš chtít už čistě spalovák...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17982
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Jel jsem - díky, nechcu... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
▲
Stráty v motor-generátor systéme môžu byť cca ako v prevodovke ktorú tým nahradíš a máš výhodu "plynulého" prevodu a je to dlhé roky bežne používaný koncept.(používali to napríklad aj Sergeje).
Systém motor-generátor ušetrí strátovú prevodovku, motor môže stále pracovať v najoptimálnejších otáčkach.použije motor v autě pouze jako ztrátový generátor, který pak ztrátově pohání elektromotor
Stráty v motor-generátor systéme môžu byť cca ako v prevodovke ktorú tým nahradíš a máš výhodu "plynulého" prevodu a je to dlhé roky bežne používaný koncept.(používali to napríklad aj Sergeje).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49626
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.infovojna.bz/article/levick ... -nove-auto
Levickí mestskí policajti prišli o elektromobil. Batéria doslúžila a výmena by stála takmer toľko, čo nové auto
Levickí mestskí policajti prišli o elektromobil. Batéria doslúžila a výmena by stála takmer toľko, čo nové auto
Mestská polícia v Leviciach príde o jedno zo služobných áut. Elektrický Nissan používali hliadky približne šesť rokov. Batéria je už nefunkčná.
Z úsporného a ekologického riešenia vznikol drahý problém. Elektromobil levickej mestskej polície má po batérii a jej výmena by stála takmer toľko, čo nové auto. Po šiestich rokoch teda vozidlo definitívne doslúžilo.
Služobný elektromobil využívali levickí mestskí policajti od roku 2018. Mesto ho získalo vďaka 30-tisícovej dotácii, zvyšnú sumu doplatilo z vlastného rozpočtu.
„Na konci roka 2024 hliadky začali hlásiť, že kapacita batéria prudko klesá. Tak sme vozidlo odniesli do autorizovaného servisu, kde nám povedali smutnú správu,“ hovorí náčelník mestskej polície Miloš Adámik.
Batéria doslúžila. Nedá sa už nabiť, a teda ani auto ďalej používať. Jej výmena je však finančne veľmi náročná. Cena novej batérie s výmenou by vraj vyšla na 18-tisíc eur.
„Dá sa povedať, že s miernym doplatkom vieme za to kúpiť v podstate nové vozidlo,“ konštatoval Adámik.
Biely Nissan Leaf Acenta 40 kWh stál 31 350 eur. Mesto získalo v roku 2018 na jeho nákup dotáciu 30-tisíc eur z Environmentálneho fondu, zvyšok doplatilo. Za vyčíslenú sumu sa dá kúpiť lacnejší model značky Hyundai, Suzuki, Kia či Toyota.
Ani sa nepohne
Na jedno nabitie zvládlo auto prejsť približne 250 kilometrov. Batéria, ktorú doň namontovali pri kúpe, sa v garáži mestskej polície nabila za sedem hodín. Dnes je však elektromobil úplne nepojazdný. Bez funkčnej batérie sa ani nepohne.
„Najazdilo iba 190-tisíc kilometrov. Benzínové aj s menším motorom nám bežne najazdia oveľa viacej kilometrov, takže to bolo určité sklamanie,“ zhodnotil náčelník.
Nepojazdné služobné auto plánujú vymeniť za priestrannejší model. Otázne však zostáva, či pôjdu opäť do elektromobility alebo siahnu po klasickom pohone.
Mestskí poslanci už dali autu definitívnu stopku. Súhlasili s jeho vyradením z účtovnej evidencie a pravdepodobne skončí na šrotovisku.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3680
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Někde jsem tu viděl tu skládku el. aut v Číně. To nikoho nenapadlo tam jako alternativu po dosloužení baterek udělat osazení na spalovací motor?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11966
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
▲Bolo by to tak konštrukčne náročné a prácne, a teda drahé že by sa to nakoniec určite nevyplatilo.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 7588
- Registrován: 07 úno 2017, 16:42
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tak celkově, produktivita výroby roste, je větší, než poptávka. Proto se neopravuje, ale vyrábí nové. Nejen auta....
Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49626
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Skôr sú veci úmyselne konštruované tak, aby sa nedali opraviť alebo aspoň aby ich demontáž bez poškodenia bola komplikovaná.
Príklad? Výmena žiarovky vo svetlách automobilov...
Príklad? Výmena žiarovky vo svetlách automobilov...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9257
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To není úmysl.
Prostě jen snaha návrat toho co nejvíc, do co nejmenšího prostoru.
Opravovat věci (ty dražší) se pořád vyplatí.
Nicméně měnit pohonnou baterií v autě, které ji má konstruovanou jako integrovanou (aby to bylo levnější) je prostě drahé. Trvá to dlouho a musí se zaplatit nejen baterie a servisní vybavení, ale i ten člověk, co na tom pracuje.
Jiná možnost je konstruovat auto tak, aby baterie byla výměnná ... ale to zas prodražuje to auto a ubírá prostor v karoserii. Prostě něco za něco.
Pozn. Předělávat staré, ojeté, auto na nový pohon je ekonomický nesmysl.
Prostě jen snaha návrat toho co nejvíc, do co nejmenšího prostoru.
Opravovat věci (ty dražší) se pořád vyplatí.
Nicméně měnit pohonnou baterií v autě, které ji má konstruovanou jako integrovanou (aby to bylo levnější) je prostě drahé. Trvá to dlouho a musí se zaplatit nejen baterie a servisní vybavení, ale i ten člověk, co na tom pracuje.
Jiná možnost je konstruovat auto tak, aby baterie byla výměnná ... ale to zas prodražuje to auto a ubírá prostor v karoserii. Prostě něco za něco.
Pozn. Předělávat staré, ojeté, auto na nový pohon je ekonomický nesmysl.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17982
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Protože prachy především, je snaha donutit uživatele, aby vše co je potřeba (a taky možné) opravit, udělal v servisu a ne svépomocí. A právě proto je oprava mnohých výrobků bez speciálních nástrojů a vybavení v podstatě nemožná. A je to úmysl, žádná snaha o vylepšení výrobku...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 7588
- Registrován: 07 úno 2017, 16:42
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Fakt si udělejte analýzu, jak toto postupovalo v souvislosti s produktivitou výroby. Dřív byla větší poptávka po autech, než stíhala výroba. Tak se opravovalo. A to opravdu opravovalo. Postupně rostla produkce. A třeba někdy kolem 2006 ředitel škodovky jasně vysvětloval, že se musí snížit kvalita. Protože hlavní konkurence jsou jejich příliš kvalitní výrobky. A to platí nejen u aut. Ale prakticky u všeho. A už se neopravuje, ty servisy akorát vymění nějakou soustavu dílů. Opravy se prakticky neřeší, pokud nejde o veterány...
Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17982
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Stačí si najít na webech nebo YT informace, heslo zní - "Plánované zastarávání"
Vše je jasně vysvětleno, podloženo daty a zdokumentováno...
např. tady - https://www.jic.cz/cz/magazin/co-je-pla ... o-problem/
Vše je jasně vysvětleno, podloženo daty a zdokumentováno...
např. tady - https://www.jic.cz/cz/magazin/co-je-pla ... o-problem/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9257
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Sorry, ale co chceš, na dnešních výrobcích prošpikovaných elektronikou, opravovat svépomocí???


Kdo by se dnes asi tak vracel k technice poloviny 20. století?
Navíc v době, kdy si naprostá většina lidí zve řemeslníka i na takovou pitomost, jako je výměna zámkové vložky nebo vodovodní baterie.

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17982
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Elektronika je jen zlomek výrobků, kde bylo toto pravidlo aplikované (viz. např. ta žárovka v autě). Jak by to řekl Klaus? Toto je ale hodně, hodně falešný argument... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8207
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ja by som o pri autach rozlišoval. Toyota je niečo uplne ine než VW a pritom nakupne cena porovnatelneho modelu je podobna. Mal som Passata potom Toyotu. Pri Passate islo do zaruke vyslovene o chyby konštrukcie a použitie šmejdoveho materialu (ramena prednej napravy, turbo, homokineticke klby). U Toyoty som bol po zaruke na dvoch bezplatnych zvolavačka a pri oboch vymenili len ovladače: prepinač svetiel a ovladanie okien na dverach. Vraj niekde vo svete vznikol skrat ale nik v servise si nespomenul, že by nejaky model Toyoty, ktore opravovali niekedy taku poruchu mal. Kupil som ju 2008 a dodnes jazdy u švagriny a nič, len udržba podla knižky.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)