Dle Aviation Safety Net, resp. TASS, se nejednalo o Su-27, ale o Su-34.
Při přiblížení na přistání se mu nevysunula jedna noha podvozku (pravděpodobně hlavního). Posádka se pokoušela podvozek vysunout, ale bezúspěšně, a tak řídící létání rozhodl o katapultáži.
https://asn.flightsafety.org/wikibase/523756
Letecké nehody všeobecne
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9520
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 18334
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Před pádem letadla Air India byl vypnutý přívod paliva, vyplývá z vyšetřování
U letadla společnosti Air India, při jehož nehodě na západě Indie zahynulo v červnu 260 lidí, se krátce po vzletu téměř současně přepnuly přepínače přívodu paliva do motorů z polohy provoz do polohy vypnuto, takže motory přišly o palivo. Vyplývá to z předběžné zprávy o havárii letadla, kterou zveřejnil indický úřad pro vyšetřování leteckých nehod.
Podle zprávy se přepínače přívodu paliva přepnuly z polohy provoz (run) do polohy vypnuto (cutoff) krátce po vzletu s odstupem jedné sekundy. To je zhruba čas, který zabere přepnout jeden a pak druhý, uvedl americký letecký expert John Nance. Ten dodal, že pilot by za normálních okolností nikdy přepínače při letu nevypnul, zvlášť ne v okamžiku, kdy letadlo začíná stoupat.
Na místě nehody byly oba palivové přepínače nalezeny zpět v poloze provoz a objevily se náznaky, že se oba motory před pádem v nízké výšce pokusili znovu nastartovat.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/sv ... ani-362897
U letadla společnosti Air India, při jehož nehodě na západě Indie zahynulo v červnu 260 lidí, se krátce po vzletu téměř současně přepnuly přepínače přívodu paliva do motorů z polohy provoz do polohy vypnuto, takže motory přišly o palivo. Vyplývá to z předběžné zprávy o havárii letadla, kterou zveřejnil indický úřad pro vyšetřování leteckých nehod.
Podle zprávy se přepínače přívodu paliva přepnuly z polohy provoz (run) do polohy vypnuto (cutoff) krátce po vzletu s odstupem jedné sekundy. To je zhruba čas, který zabere přepnout jeden a pak druhý, uvedl americký letecký expert John Nance. Ten dodal, že pilot by za normálních okolností nikdy přepínače při letu nevypnul, zvlášť ne v okamžiku, kdy letadlo začíná stoupat.
Na místě nehody byly oba palivové přepínače nalezeny zpět v poloze provoz a objevily se náznaky, že se oba motory před pádem v nízké výšce pokusili znovu nastartovat.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/sv ... ani-362897
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9520
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Takže je zavřeli a hned zas otevřeli. Proč by to ale dělali ... pokud jeden z nich nechtěl spáchat sebevraždu?
Napadá mne jen jediné vysvětlení ... snížil se tlak paliva do motorů a ty buď ztratily výkon nebo zcela zhasly. Posádka zkoušela kde co a zavřít a znovu otevřít palivové ventily je poměrně pochopitelný pokus ... co když je ten primární problém v nich.
A tím se opět dostáváme k otázce kvality paliva či čistotě palivových filtrů.
Ale to jen spekuluji na základě minulých accidentů. Pamatujete například na B777 na Heathrow v roce 2008?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/British ... _Flight_38
EDIT
Tak se omlouvám, bylo to jinak.
Okamžitě je otevřeli a zahájili proceduru nastartování motorů ... byli však příliš nízko
Napadá mne jen jediné vysvětlení ... snížil se tlak paliva do motorů a ty buď ztratily výkon nebo zcela zhasly. Posádka zkoušela kde co a zavřít a znovu otevřít palivové ventily je poměrně pochopitelný pokus ... co když je ten primární problém v nich.
A tím se opět dostáváme k otázce kvality paliva či čistotě palivových filtrů.
Ale to jen spekuluji na základě minulých accidentů. Pamatujete například na B777 na Heathrow v roce 2008?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/British ... _Flight_38
EDIT
Tak se omlouvám, bylo to jinak.
Takže ventily byly opravdu zavřeny, ale zápětí se jeden pilot zeptal druhého, proč je zavřel, a ten odpověděl, že on to nebyl.The aircraft achieved the maximum recorded airspeed of 180 Knots IAS at about 08:08:42 UTC and immediately thereafter, the Engine 1 and Engine 2 fuel cutoff switches transitioned from RUN to CUTOFF position one after another with a time gap of 01 sec. The Engine N1 and N2 began to decrease from their take-off values as the fuel supply to the engines was cut off.
In the cockpit voice recording, one of the pilots is heard asking the other why did he cutoff.
The other pilot responded that he did not do so.
Okamžitě je otevřeli a zahájili proceduru nastartování motorů ... byli však příliš nízko

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Atentát?Mohl to udělat na dálku řízený systém?Atentát na Boeing,či osobu na palubě.Lze to vyloučit?
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11222
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Letecké nehody všeobecne
Nedokazu si predstavit duvod pro vzdalene, mechanicke prepnuti polohy spinace, kdyz by el.impulzem stacilo servomotorem zavrit privod paliva ...
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5648
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Na dálku těžko to není rc letadlo, ale mohly se vypnout přetížením pokud jsou řešené jako jističe. Pak by bylo možné že byl v palivu bordel.
BTW nějaké letadlo spadlo protože v nádrži někdo zapomněl při čištění hadr, ale konkrétně si nevzpomenu...
BTW nějaké letadlo spadlo protože v nádrži někdo zapomněl při čištění hadr, ale konkrétně si nevzpomenu...
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11222
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Letecké nehody všeobecne
Poslal kamarad, bohuzel bez puvodniho zdroje:
V roce 2018 vydal americký FAA bulletin o potenciálních problémech s mechanismem zamykání spínačů řízení paliva v letadlech Boeing; zabraňuje jejich neúmyslnému pohybu.
V roce 2018 vydal americký FAA bulletin se zvláštními informacemi o letové způsobilosti (SAIB), NM-18-33, o potenciálních problémech s mechanismy zamykání spínačů řízení paliva v letadlech Boeing.
Bulletin vyšel po zprávách, že tyto spínače byly na některých Boeingech 737 instalovány s vypnutými zamykacími prvky.
Tyto zamykací prvky slouží k zabránění neúmyslnému nebo chybnému pohybu spínačů. Když je zámek vypnutý, spínače se mohou potenciálně pohybovat i vibracemi, neúmyslným dotykem nebo jinými faktory.
FAA nepovažoval tuto skutečnost za natolik závažnou, aby vydal povinný pokyn, ale bulletin doporučil inspekce jako doporučení.
Společnost Air India sdělila vyšetřovacímu týmu, že navrhované inspekce neprovedla, protože se jednalo o doporučení, nikoli o povinnost.
V roce 2018 vydal americký FAA bulletin o potenciálních problémech s mechanismem zamykání spínačů řízení paliva v letadlech Boeing; zabraňuje jejich neúmyslnému pohybu.
V roce 2018 vydal americký FAA bulletin se zvláštními informacemi o letové způsobilosti (SAIB), NM-18-33, o potenciálních problémech s mechanismy zamykání spínačů řízení paliva v letadlech Boeing.
Bulletin vyšel po zprávách, že tyto spínače byly na některých Boeingech 737 instalovány s vypnutými zamykacími prvky.
Tyto zamykací prvky slouží k zabránění neúmyslnému nebo chybnému pohybu spínačů. Když je zámek vypnutý, spínače se mohou potenciálně pohybovat i vibracemi, neúmyslným dotykem nebo jinými faktory.
FAA nepovažoval tuto skutečnost za natolik závažnou, aby vydal povinný pokyn, ale bulletin doporučil inspekce jako doporučení.
Společnost Air India sdělila vyšetřovacímu týmu, že navrhované inspekce neprovedla, protože se jednalo o doporučení, nikoli o povinnost.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 18334
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
To už snad ani nikoho nepřekvapuje... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...