Nákladní vozy TATRA
-
- Redaktor
- Příspěvky: 211
- Registrován: 07 úno 2017, 21:44
Re: Nákladní vozy TATRA
Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.
ed: oprava
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.
ed: oprava
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Nákladní vozy TATRA

V raných letech dakarského závodění žádná asistenční kategorie vůbec neexistovala. Jinými slovy – všechna vozidla byla soutěžní.
http://motodenik.cz/clanek/1056-kdyz-se ... tence.html
Jak je vidno - civilní speciál bez dohušťování. Vojenská verze by to asi lépe vydržela.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Nákladní vozy TATRA
"Letos Tatra (asi 2017) významně investovala například do transferu výroby nosných rour. „Chceme se soustředit na podvozek, který je to, co dělá tatru tatrou. Jeho zásadní část, centrální nosná roura, se ale aktuálně vyrábí v Tawescu. Investice, kterou jsme začali už v polovině minulého roku, povede k tomu, že pravděpodobně v březnu zahájíme výrobu přímo v Tatře,“ nechal se slyšet Radek Strouhal s tím, že přesun produkce bude probíhat postupně po jednotlivých modelových řadách. Přesun výroby klíčového komponentu tatrováckého podvozku z někdejší dceřiné společnosti zpět do provozů automobilky, je podle jejího generálního ředitele spojen s citelnou modernizací. Technici Tatry podle jeho slov víc jak dva roky pracovali na zjednodušení konstrukce nosné roury tak, aby odpadlo složité vnitřní sváření. „Původně se uvnitř roury vyvařovaly kroužky, muselo se to dělat ručně, bylo to velmi složité a samozřejmě tam vznikalo vysoké riziko chyby. V době, kdy se nám nedostává dostatek šikovných svářečů a navíc cena lidské práce stoupá, jsme hledali zjednodušení výroby. Budeme si pomáhat jednoúčelovými stroji a konstrukční změnou, díky které se kroužky do roury budou vevařovat roboticky,“ vysvětlil Strouhal."
http://www.koprivnice.cz/index.php?tema ... anek=23303
Ty roury dnes pro ně dělá externí firma "Tawesco s.r.o. bylo založeno v roce 1995 vyčleněním provozu nářaďovna z Tatra a.s. Postupně se firma rozrostla v roce 1997 o lisovnu a v roce 2005 o svařovnu."
Prodat si rouru pod zadkem to byl majstrštyk v povedené privatizaci s následném kroku s rozdělením společnosti a nalezením "strategického" partnera.
http://www.koprivnice.cz/index.php?tema ... anek=23303
Ty roury dnes pro ně dělá externí firma "Tawesco s.r.o. bylo založeno v roce 1995 vyčleněním provozu nářaďovna z Tatra a.s. Postupně se firma rozrostla v roce 1997 o lisovnu a v roce 2005 o svařovnu."
Prodat si rouru pod zadkem to byl majstrštyk v povedené privatizaci s následném kroku s rozdělením společnosti a nalezením "strategického" partnera.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Nákladní vozy TATRA
Správně je PROMET TOOLS a.s., který ji 100% nyní vlastní.
Tedy úplně správně je:
PROMET HOLDING S.A.
L-8308 Capellen, Parc d´Activités 75, Lucemburské velkovévodství
Registrační číslo: B 149261
Právní forma: Société anonyme
Jinak je těžké hodnotit bez znalosti věcí, jestli naopak to rozkouskování Tatry nepřispělo k jejímu přežití.
Uvidíme, jestli se společnosti napojené či vyšlé z Tatry budou slučovat zpět.
Jinak proč jsou v tý rouře tak klíčové ty kroužky? Slouží k uchycení převodovek?
Tedy úplně správně je:
PROMET HOLDING S.A.
L-8308 Capellen, Parc d´Activités 75, Lucemburské velkovévodství
Registrační číslo: B 149261
Právní forma: Société anonyme
Jinak je těžké hodnotit bez znalosti věcí, jestli naopak to rozkouskování Tatry nepřispělo k jejímu přežití.
Uvidíme, jestli se společnosti napojené či vyšlé z Tatry budou slučovat zpět.
Jinak proč jsou v tý rouře tak klíčové ty kroužky? Slouží k uchycení převodovek?
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Nákladní vozy TATRA
Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.hoper píše: ↑03 led 2018, 20:36Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.
ed: oprava
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Nákladní vozy TATRA
Vyndat zadní péra i s třmenem není tak složité. Když se ví jak na to, je to otázka 30 minut, pak je třeba třmen rozebrat 4x šroub. Někdy se kupovala celá sada listů už z fabriky poskládaná a stažená svařenou obručí, pak se to jen utáhlo do hlavního třmenu. Jindy se měly pláty samostatně. Mam pocit, že teď Parma prodává jen 4 nejdelší pláty, na ty kratší se to muselo řezat, tak že autogen. Samozřejmě Tatra nabízí mam pocit 3 nebo 4 tloušťky listu a různý počet.riho píše: ↑04 led 2018, 10:09Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.hoper píše: ↑03 led 2018, 20:36Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.
ed: oprava
Povedlo se mi najít jednu fotku kde je celé péro, je to sice z předku AV-15cky ale upevnění je stejné
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Nákladní vozy TATRA
Denel (Dana) T5-52 155-mm samohybné houfnice pro armádu Jižní Afriky
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Nákladní vozy TATRA
Minometná jednotka cvičí s těžkotonážními vozidly pro misi v Pobaltí
Přeškolením na nová těžká nákladní vozidla Tatra začala příprava minometné jednotky ze 71. mechanizovaného praporu z Hranic na připravované nasazení v Pobaltí. Od poloviny roku bude minometná četa působit v rámci kanadského bojového uskupení na území Lotyšska k odstrašení Ruska.
https://zpravy.idnes.cz/pobalti-rusko-7 ... r_nato_inc


Není trochu poddimenzovaná ta 8x8 :eek: ? I ručníkáři pochopili, že na to stačí Toyota pickup.
Jenom pro porovnání, jak se vozí vzduch.

Přeškolením na nová těžká nákladní vozidla Tatra začala příprava minometné jednotky ze 71. mechanizovaného praporu z Hranic na připravované nasazení v Pobaltí. Od poloviny roku bude minometná četa působit v rámci kanadského bojového uskupení na území Lotyšska k odstrašení Ruska.
https://zpravy.idnes.cz/pobalti-rusko-7 ... r_nato_inc
Není trochu poddimenzovaná ta 8x8 :eek: ? I ručníkáři pochopili, že na to stačí Toyota pickup.
Jenom pro porovnání, jak se vozí vzduch.

Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1818
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Nákladní vozy TATRA
Dnes v Kozlanoch chvíľu pred tým som minul AV-15
V dedine sa asi opravuje vodovod takže nejaká cisterna alebo upravna vody?
V dedine sa asi opravuje vodovod takže nejaká cisterna alebo upravna vody?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10992
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Nákladní vozy TATRA
Jedním z vrcholů českého strojírenství je i nejnovější projekt vozidla Patriot 4x4 na unikátním podvozku T-815.
Zároveň velmi unikátní je systém vzduchového odpružení polonáprav, jež dovoluje změnit světlou výšku vozidla v rozmezí -120 až +90mm a to pouze stiskem tlačítka.
Zároveň velmi unikátní je systém vzduchového odpružení polonáprav, jež dovoluje změnit světlou výšku vozidla v rozmezí -120 až +90mm a to pouze stiskem tlačítka.
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Nákladní vozy TATRA
Tatra 815 ve službách SAA
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Nákladní vozy TATRA
Mali by to byť palestinci - ale to je len detail.
Dokáže niekto znalejší odhadnúť rok dodávky/výroby vozidla?
Dokáže niekto znalejší odhadnúť rok dodávky/výroby vozidla?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Nákladní vozy TATRA
No já na to právě koukal a ono je to nějaké pomíchané. Třeba kabina je klasicky vojenská, dělená skla, za sedačkami lehátko. Je to klasická valnice, sklápěcí sajtny s nástavcema, které se dají podle potřeby vyndat a použít jako lavičky, kdo byl na vojně, jistě to zná. Ale podvozek mi nějak nepasuje, pro armádu byl úplně jiné, v nábojích byl reduktor a centrální dofukování kol, tady to nevidím. Celé vozidlo je na balónech (široký kola), nejsou ty klasický šípáky, co používá armáda. Typuju, že podvozek bude na měchách, což taky není standartní pro armádní valnice. Bude to něco extra pro pouštní oblasti.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Nákladní vozy TATRA
Na zeleno nastriekaný "civil pre tretí svet"?
V zmysle - z vojenskej verzie prevzaté veci zlepšujúce "opraviteľnosť" a prevádzkovú odolnosť, ale raketomet na tom len tak nepostavíš, bude sa kývať viac ako príliš.
V zmysle - z vojenskej verzie prevzaté veci zlepšujúce "opraviteľnosť" a prevádzkovú odolnosť, ale raketomet na tom len tak nepostavíš, bude sa kývať viac ako príliš.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Nákladní vozy TATRA
Je to asi 3 roky co měli na webu ministerstva obrany požadavek na dodání náhradních dílů. Předpokládám, že to dopadlo díky sankcím neúspěšne. V průběhu konfliktu jsou vidět odstavené Tatry jako stacionáře, předpokládám že tohle je finální kanibalizace a slepenec z toho co je.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Nákladní vozy TATRA
"Kopřiva" už toho moc nevyrábí, většina náhradních dílů je z Indie, tam bych neviděl pro Sírii problém nakupovat.
Kdy bych aspoň věděl, co je tam za motor, zda je tam 10 V nebo 12 V. Klasická vojenská valnice 6x6/8x8 má 12 V bez turba, tahače pak 12V dvě turba. Ono něco bastlit dohromady není tak úplně jednoduché, třeba nemůžeš dát na místo krátké kabiny dlouhou, typuji že kabina je origoš, tak že tam bude s velkou pravděpodobností 12 V motor, podle délky. No a ty se do civilních verzí tak často nedávají, kromě hasičské CASsky. No, a právě tyto CASky mají také měchové odpružení + balony, ale krátkou kabinu. Tipuji, že to bude opravdu na zakázku takto sestavené, ale s podvozkem si nejsem jistý, zda je to civilní nebo vojenská verze. Vojenská má v nábojích reduktory, v sestupné skříni se dá řadit želva-zajíc a tyto valnice ještě měli naviják na vyproštění, ale na předním nárazníku nevidím vodítko pro lano, chtělo by to víc fotek.
Kdy bych aspoň věděl, co je tam za motor, zda je tam 10 V nebo 12 V. Klasická vojenská valnice 6x6/8x8 má 12 V bez turba, tahače pak 12V dvě turba. Ono něco bastlit dohromady není tak úplně jednoduché, třeba nemůžeš dát na místo krátké kabiny dlouhou, typuji že kabina je origoš, tak že tam bude s velkou pravděpodobností 12 V motor, podle délky. No a ty se do civilních verzí tak často nedávají, kromě hasičské CASsky. No, a právě tyto CASky mají také měchové odpružení + balony, ale krátkou kabinu. Tipuji, že to bude opravdu na zakázku takto sestavené, ale s podvozkem si nejsem jistý, zda je to civilní nebo vojenská verze. Vojenská má v nábojích reduktory, v sestupné skříni se dá řadit želva-zajíc a tyto valnice ještě měli naviják na vyproštění, ale na předním nárazníku nevidím vodítko pro lano, chtělo by to víc fotek.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Nákladní vozy TATRA
Obrněnce Titus pro armádu za téměř sedm miliard dodá firma Eldis
Novým dodavatelem 62 obrněných vozidel Titus pro českou armádu za asi 6,7 miliardy korun bude firma Eldis Pardubice s.r.o. Společnost Tatra Export, která měla původně podle rozhodnutí vlády vozy dodat, nezískala bezpečnostní prověrku. Obě firmy spadají do koncernu Czechoslovak Group.
https://echo24.cz/a/Srinu/obrnence-titu ... irma-eldis
Novým dodavatelem 62 obrněných vozidel Titus pro českou armádu za asi 6,7 miliardy korun bude firma Eldis Pardubice s.r.o. Společnost Tatra Export, která měla původně podle rozhodnutí vlády vozy dodat, nezískala bezpečnostní prověrku. Obě firmy spadají do koncernu Czechoslovak Group.
Zakázku vláda schválila loni v červenci. Tatra Export ale nezískala bezpečnostní prověrku, kterou potřebuje, protože dokumentace k zástavbě komunikačních systémů a kryptografických zařízení je utajovaná. „Tudíž ministerstvo obrany akceptovalo návrh na změnu dodavatele,“ poznamenal mluvčí.Armáda poptává 42 kolových obrněných vozidel velitelsko-štábních a spojovacích a 20 kolových obrněných vozidel MKPP (místo koordinace palebné podpory) včetně logistického zabezpečení a školení. „Předpokládaná hodnota zakázky činí 5,7 miliardy korun s DPH, dalších 950 milionů Kč je vyčleněných na pětiletou servisní podporu,“ uvedl Pejšek.
https://echo24.cz/a/Srinu/obrnence-titu ... irma-eldis
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Nákladní vozy TATRA
Finské dělostřelectvo během nedávných cvičení v listopadu a prosinci
Raketomety na podvozku Tatra 815
Raketomety na podvozku Tatra 815
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Nákladní vozy TATRA
U Finů je vidět, že se žádná histerie s používánim post-sovětské techniky neděje. Všechno se modernizuje, ukládá nebo dokonce se nakupuje s přebytků. To jenom u nás nechávají vojáci a politici techniku uhnít, rozprodají to a ten zbytek rozdají v rámci internacionální pomoci.
Film na kometě přesně odpovídá současnému stavu armády
44:50
Film na kometě přesně odpovídá současnému stavu armády

Naposledy upravil(a) classix dne 18 pro 2018, 17:18, celkem upraveno 1 x.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Nákladní vozy TATRA
No a ještě bych doplnil: odvozí se na vojenské střelnice a rozstřílí, aby měli zápaďáci do čeho střílet