Letecké nehody všeobecne
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
Můj typ, kvůli váze a zástavbovému prostoru použití soudečkových ložisek. Ty současně i tlumí kmity ale styk soudečků je stejně jako u kuliček bodový takže nejsou doporučované pro přenos velkých sil. Pro přenos velkých sil se používají válečková ložiska protože jejich styk je úsečkový a mají-li mít i tlumicí schopnost tak kuželíková resp. kuželíková do X. Toto zvolené řešení vyžaduje naprostou tvarovou přesnost i technologickou kázeň (vnitřní pnutí dílů) jak při výrobě tak i během provozu. Toto není výrobce schopen plošně garantovat. Měl by reduktor překonstruovat s přihlédnutím k tomu co je schopen při výrobě dlouhodobě garantovat.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Pri zrážke vojenských lietadiel vo Vietname zahynuli obaja piloti
Kolízia bombardérov sa stala na severozápade Vietnamu.
Toť skvelý preklad na SMEtiach ...
Viď https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=213644
Jedná sa iba o 1 stroj Suchoj Su-22UM3-K v 2-miestnej verzii
Alebo https://www.reuters.com/article/us-viet ... SKBN1KG0QB z 26.07.2018
Kolízia bombardérov sa stala na severozápade Vietnamu.
Zdroj https://svet.sme.sk/c/20878726/pri-zraz ... iloti.html z 26.07.2018Dvaja piloti vietnamských vzdušných síl zahynuli pri zrážke dvoch lietadiel typu Su-22U, ku ktorej došlo vo štvrtok 26.07.2018 na severe Vietnamu. Informovala o tom agentúra DPA s odvolaním sa na vietnamské médiá.
Kolízia stíhacích bombardérov typu Su-22U sovietskej výroby sa stala v provincii Nghe An ležiacej na severozápade Vietnamu.
Príčina havárie nebola bezprostredne známa. Stíhací bombardér Su-22 bol vyvinutý koncom 60. rokov 20. storočia v bývalom Sovietskom zväze. Okrem Vietnamu sa tieto stroje v súčasnosti nachádzajú vo výzbroji peruánskych, poľských a sýrskych vzdušných síl...
Toť skvelý preklad na SMEtiach ...
Viď https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=213644
Jedná sa iba o 1 stroj Suchoj Su-22UM3-K v 2-miestnej verzii
Alebo https://www.reuters.com/article/us-viet ... SKBN1KG0QB z 26.07.2018
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9241
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Ajta krajta … nějaký dobrý oddíl ti SME. Asi z Jerevanu, ne?
1/ Zahynuli 2 piloti = srážka dvou letadel
Co na tom, že představitel vietnamského letectva říká, že k havárii došlo "ze zatím neznámých příčin) - viz Reuters
2/ Su-22, Su-22 ??? fotku nemáme, tak tam dáme třeba toto
1/ Zahynuli 2 piloti = srážka dvou letadel

2/ Su-22, Su-22 ??? fotku nemáme, tak tam dáme třeba toto
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Keď tu už je písmo o ťažkých transportných lietadlách (An-124) a vstup Boeing do Antonov, tak pripomínam udalosť z 16.08.2001, lietadlo Lockheed C-5A Galaxy pri štarte, letisko Travis, USA
Viac info a viac foto https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=74420
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
"Pánům mehanikům" se při výměně hydraulické kapaliny a současné kontrole těsnosti do tlumiče přední nohy musela dostat i trocha dusíku (jím se kontroluje těsnost systému) v tekutém v stavu který při své přeměně na plynný natlakoval tlumič tak, že při uvolnění po předchozím stlačení (zvednutí přední podvozkové nohy) explodoval a "vystřelil" vozík s koly před letadlo.
P.S. Je zajímavé, že přetlak vydržela manžeta a neprostřelila. Naopak díky ní byly zlikvidovány (překonány) mechanické dorazy (válce i nohy).
P.S. Je zajímavé, že přetlak vydržela manžeta a neprostřelila. Naopak díky ní byly zlikvidovány (překonány) mechanické dorazy (válce i nohy).
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
VIDEO: Nepovedený start letadla. Pět desítek zraněných, ale naštěstí žádný mrtvý
Při nehodě letadla, které spadlo krátce po vzletu v úterý na severu Mexika, bylo zraněno na pět desítek lidí. Informoval o tom guvernér státu Durango, podle něhož havárii přežilo všech 99 pasažérů i čtyři členové posádky. Příčinou pádu letadla, které startovalo v bouři, mohl být podle něho silný náraz větru.
[media]https://twitter.com/nbcsandiego/status/ ... 9892066306[/media]
https://echo24.cz/a/SkCKP/video-nepoved ... adny-mrtvy
Při nehodě letadla, které spadlo krátce po vzletu v úterý na severu Mexika, bylo zraněno na pět desítek lidí. Informoval o tom guvernér státu Durango, podle něhož havárii přežilo všech 99 pasažérů i čtyři členové posádky. Příčinou pádu letadla, které startovalo v bouři, mohl být podle něho silný náraz větru.
Mluvčí místního úřadu civilní obrany nejprve médiím řekl, že bylo zraněno zhruba 80 osob. Guvernér státu Durango José Aispuro později uvedl, že do nemocnic bylo převezeno 49 zraněných. Pilot a jeden další člověk jsou podle něho ve vážném, ale stabilizovaném stavu. Zranění většiny ostatních jsou lehčí.Stroj Embraer 190 společnosti Aeroméxico vzlétl v úterý odpoledne místního času (pozdě večer SELČ) z letiště ve městě Durango a mířil do více než 500 kilometrů vzdálené metropole Mexiko. Krátce po startu však začal klesat a spadl na nedaleké pole. Ze stroje se podle záběrů místní televize vyvalil sloup dýmu, avšak předtím, než jej pohltily plameny, stihli jej cestující i posádka opustit.
[media]https://twitter.com/nbcsandiego/status/ ... 9892066306[/media]
https://echo24.cz/a/SkCKP/video-nepoved ... adny-mrtvy
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9241
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Naštěstí to není přímo Letecká nehoda, ale Vážný incident to je.
Bez zranění a bez poškození.
https://pardubicky.denik.cz/nehody/na-p ... 80801.html
B-737-800 americké společnosti, toho času létající pro Travel Service, vyjel na letišti Pardubice z RWY.Bez zranění a bez poškození.
https://pardubicky.denik.cz/nehody/na-p ... 80801.html
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Letecké nehody všeobecne
Na Sibiři spadl vrtulník, zemřelo všech osmnáct lidí na palubě
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... alube.htmlU ruského města Krasnojarsk na Sibiři se v sobotu ráno zřítil vrtulník. Při nehodě přišlo o život všech 18 lidí na palubě. Informovala o tom agentura DPA s odvoláním na ruská média.
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5376
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
Ve Švýcarsku se zřítilo historické letadlo, obětí může být až dvacet
5. srpna 2018 9:11, aktualizováno 10:02
5. srpna 2018 9:11, aktualizováno 10:02
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/spadlo-historic ... anicni_nubV sobotu se při vyhlídkovém letu nad Alpami v kantonu Graubünden zřítilo vyhlídkové letadlo. Na palubě mohlo být až dvacet lidí. Šlo o stroj Junkers Ju-52 z roku 1939, uvedla v noci na neděli firma Ju-Air specializovaná na vyhlídkové lety.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Letecké nehody všeobecne
Asi zadne poskozeni, letadlo uz odletelo po prohlidce. To Gripen v Caslavi neustal, sel do srotu.
Nevite neco o srazce letadla s balonem u Chrudimi. Je tam letiste i zakladna balonu.
Dopsano:
Letiste tam melo namale, fesak vedle koupil pozemky nastavelo se par baraku a chtel letiste zrusit, dela kraval. Letiste tam bylo driv, tak to ustalo.
Naposledy upravil(a) Beda dne 05 srp 2018, 13:30, celkem upraveno 1 x.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Už sa zistilo čo bolo príčinou incidentu? 20m za prahom dráhy by nemal byť predsa problém. Určite je tam rezerva v stovkách metrov.Letoun sedl asi 20 metrů za prahem dráhy.
...
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
Hovořilo se i o silném dešti resp. vrstvě vody na Rw. Možná otázka jejího odvodnění.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Letecké nehody všeobecne
Tak nam TV lze, vcera bylo ze odleteli. Mel to posadit nejakou stovku metru, od zacatku drahy, snad na polovicce. prselo, tak nedobrzdil. Ma to dlouhou drahu, pouzivali to rusove pri rotaci vojaku. Meli zajimavou proceduru. Nastoupili do rad, jedna rada udelala nejaky krok dopredu, vyndat vsechno ze zavazadel a kapes, sacunk. Slo jim o munici, zbrane, aby to netahali domu. Lital sem i Nezanedbatelnou položkou v provozu letiště jsou i nákladní lety; poměrně častými hosty jsou v Pardubicích velkokapacitní transportní letadla Antonov An-124 Ruslan, který se zde poprvé objevil v roce 2005 či Iljušin Il-76, kdyz nase armada nekam na mise tahala techniku.
Ta draha bude odvodnena dobre, tenkrat to stavela nejaka cizi firma, snad holandane, tady neumeli dat novou vrstvu betonu, aby se zarucene spojila stara s novou.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9241
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Ten akcident z Pardubic je tu trochu pomotaný. Tk jen pár informací.
V Pardubicích je klasická "stíhací" dráha, tedy dráha pro stíhací a útočná letadla délky 2.500 m.
Standardní přistání se provádí na bod 400 m za prahem dráhy. Na brždění je tedy cca 2.000 m. Boeingu B-737-800 standardně stačí cca 1.000 až 1.200 m.
V tomto případě byla americká posádka o cca 1.000 metrů "dlouhá", první dotek byl cca 1.500 m za prahem.
Bohužel dráha byla mokrá, což samo o sobě snižuje brzdný účinek, navíc její povrch není nejnovější, takže jeho koeficient tření nebude nejlepší ani za sucha.
Další problem bylo, že sedali s mírným zádovým větrem, asi 3 kt. To je sice v povolené normě, ale také prodlužuje délku přistání - letadlo přistává s větší rychlostí vůči zemi.
Posádka evidentně dělala co mohla, aby svoji chybu napravila - reverz dle záznamu běžel 23 sekund !!! - al nestačilo to a letadlo vyjelo cca 60 metrů za konec dráhy.
Vojáci naštěstí mají dost tvrdé předpisy pro úpravu "předpolí RWY" které sahá právě minimálně do vzdálenosti 60 m za konec dráhy. Tato část je srovnaná a zhutněná. Navíc dlouho nepršelo a tak předpolí bylo "vyschlé na beton", což zabránilo poškození podvozku.
Takže štěstí v neštěstí.
Srovnávat to třeba s tím Gripenem je zcela mimo.
V Pardubicích je klasická "stíhací" dráha, tedy dráha pro stíhací a útočná letadla délky 2.500 m.
Standardní přistání se provádí na bod 400 m za prahem dráhy. Na brždění je tedy cca 2.000 m. Boeingu B-737-800 standardně stačí cca 1.000 až 1.200 m.
V tomto případě byla americká posádka o cca 1.000 metrů "dlouhá", první dotek byl cca 1.500 m za prahem.
Bohužel dráha byla mokrá, což samo o sobě snižuje brzdný účinek, navíc její povrch není nejnovější, takže jeho koeficient tření nebude nejlepší ani za sucha.
Další problem bylo, že sedali s mírným zádovým větrem, asi 3 kt. To je sice v povolené normě, ale také prodlužuje délku přistání - letadlo přistává s větší rychlostí vůči zemi.
Posádka evidentně dělala co mohla, aby svoji chybu napravila - reverz dle záznamu běžel 23 sekund !!! - al nestačilo to a letadlo vyjelo cca 60 metrů za konec dráhy.
Vojáci naštěstí mají dost tvrdé předpisy pro úpravu "předpolí RWY" které sahá právě minimálně do vzdálenosti 60 m za konec dráhy. Tato část je srovnaná a zhutněná. Navíc dlouho nepršelo a tak předpolí bylo "vyschlé na beton", což zabránilo poškození podvozku.
Takže štěstí v neštěstí.
Srovnávat to třeba s tím Gripenem je zcela mimo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Letecké nehody všeobecne
LPD neni nejdelsi, ale letaji sem i AN-124 IL76, dovezli sem treba z ruska vrtulniky a rusove si to vybrali pri rotaci vojaku, vozili nasi armadu na mise, tak to letiste bude vyhovovat pro provoz tezkych letadel, jinak by ho pro tezka letadla nepouzivali. Zkusim sehnat kamarada co bude vedet vic, slouzil tam a porad tam dochazi. Leta sem casto AWACS. Draha byla mokra, ale dest byl takovej zahradnicky, zadny lijak.
Pises:
V tomto případě byla americká posádka o cca 1.000 metrů "dlouhá", první dotek byl cca 1.500 m za prahem.
Pokud vedi ze potrebuji na zastaveni 1000m tak jim muselo vyjit ze nezastavi. Pises ze potrebuji az 1200 m na zastaveni, bylo mokro + 1500 dosednuti je 2700m, draha ma 2500m , teda meli prerusit pristani, ale mysleli ze to zvladnou, nezvladli. Chyba posadky. Vez, radary a vselijakou navigaci zajistuji vojaci, tak nejaky cas bude trvat vysetrovani.
Tak jsem volal kamaradovi co tam obcas pristava, podle lidi z letiste to byla chyba posadky, meli pristani opakovat, meli jit na dalsi okruh. Rika ze vojaci uchovavaji zaznam z radaru, tak bude videt kde byla chyba. Bude to pro posadku problem, uvidi se. Nejspis to bude vysetrovat i armada, jestli nepochybila armada, dispecer, obsluha radaru, jestli vsechna navigace fungovala jak mela. Kdyby pochybila armada tak by museli zaplatit vse co se delo okolo letadla.
Pristavaji tam i v zime, tak draha bude take mokra.
Gripen chyba posadky, tady nejspis take chyba posadky.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9241
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Však píšu, že to byla chyba posádky.
RWY délky 2.500 m skutečně pro většinu letadel vyhovuje, ale přistání a vzlet musí být provedeno správně.
Armáda to šetřit nebude, byl to civilní let. Normálně by to šetřilo UZPLN, ale hned druhý den přiletěli soudruzi z FAA (Federal Aviation Administration) a celé si to převzali.
Myslím, že PIC (pilot in command) hraje o papíry
RWY délky 2.500 m skutečně pro většinu letadel vyhovuje, ale přistání a vzlet musí být provedeno správně.
Armáda to šetřit nebude, byl to civilní let. Normálně by to šetřilo UZPLN, ale hned druhý den přiletěli soudruzi z FAA (Federal Aviation Administration) a celé si to převzali.
Myslím, že PIC (pilot in command) hraje o papíry

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9241
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Chtěl bych opravit tento můj post z předcházející stránky.V tomto případě byla americká posádka o cca 1.000 metrů "dlouhá", první dotek byl cca 1.500 m za prahem.
První dotek nebyl cca 1.500 m za prahem, ale "pouze" cca 1.000 m za prahem. Původní info bylo od kolegy "per huba" a říkal, že to posadili na desce č. 150. Zkouknul jsem to video na http://avherald.com/h?article=4bbd4422&opt=0 a je jasně vidět, že dotek, no píše dopad, byl na desce č. 105, ne 150.
I podle značení dotykového pásma to bylo někde na pozici 7-mé značky tj. cca 1.050 metrů (značení je po 150 metrech).
Přistávací rychlost ale vypadá býti mnohem větší než by měla být.
Reverz běžel skutečně nějakých 25 sekund, přičemž v poslední části evidentně na plný výkon. Ani tak to nestačilo.
Závěr - chyba posádky - je evidentní, ale nedivil bych se, kdyby se našlo ještě něco na brzdách.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Je otázne či by tam bol "dopad" pretože cestujúca po dotyku povedala "paráda", nebolo tam nadávanie.Skeptik píše: ↑06 srp 2018, 13:24... Zkouknul jsem to video na http://avherald.com/h?article=4bbd4422&opt=0 a je jasně vidět, že dotek, no píše dopad, ...
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9241
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Voni vždycky tleskaj ...kenavf píše: ↑06 srp 2018, 16:31Je otázne či by tam bol "dopad" pretože cestujúca po dotyku povedala "paráda", nebolo tam nadávanie.Skeptik píše: ↑06 srp 2018, 13:24... Zkouknul jsem to video na http://avherald.com/h?article=4bbd4422&opt=0 a je jasně vidět, že dotek, no píše dopad, ...
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Tak už som to pochopil.
Tlieska sa nie preto že "pekne pristál" ale preto "že sme prežili".
A keď sa neprežije, tak sa netlieska.
Tlieska sa nie preto že "pekne pristál" ale preto "že sme prežili".
A keď sa neprežije, tak sa netlieska.

"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.