Příspěvek
od Alchymista » 13 říj 2018, 23:49
Porovnaj si schopnosti Jak-130, SR-10 a Mig-AT.
SR-10 je slabý celkovo, bol by možno celkom dobrý, keby bol - ale zrejme už nebude. Výkonovo je to lietadielko asi tak na úrovni modernejšieho "Delfina" so silnejším motorom.
Mig-AT s Jak-130 prehral, pretože sa po ňom chceli veci, ktoré splniť jednoducho nemohol.
Na to je ale predovšetkým treba pochopiť jednu zásadnú zmenu vo výcviku pilotov, ktorá ti celkom evidentne uniká: od strojov rodiny Su-27 väčšinou neexistujú "spárky", teda cvičné/učebno-bojové verzie. Takže pilot pri výcviku ide rovno do ostrej bojovej mašiny, veľmi často do sola. Na výcvik pilota teda potrebuješ stroj, ktorý sa vlastnosťami bojovej mašine čo najviac blíži - pritom dvojmiestny a prevádzkovo lacnejší.
Starý model výcviku pilota bol: zlín/jak - Delfín + Albatros - spárka - bojová
Nový model výcviku pilota je : jak - ......... - Jak-130 - bojová
Celkom evidentne tu musí Jak-130 nahrádzať dve až tri lietadlá - jednak spárku, čo by bolo v poriadku, podobne ako pokročilý zbraňový výcvik na Albatrose, čo je ešte priateľné, ale musí nahrádzať aj elementárny výcvik na Delfine a počiatočný výcvik na Albatrose, na čo je Jak-130 zbytočne zložité a zbytočne výkonné lietadlo a teda príliš drahé kusovo aj prevádzkovo. Preto sa hladá náhrada, ktorá by aspoň časť prevzala.
Málo výkonný SR-10 mal prebrať počiatočnú fázu prúdového výcviku, Mig-AT to urobí tiež, síce drahšie, ale zasa preberie aj časť výcviku, ktorá by sa v prípade zavedenia SR-10 musela realizovať už na Jak-130. Takže vyššie náklady na výcvik v počiatočnej fáze by sa zasa ušetrili na výcviku v neskoršej fáze.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.