Nejnovější stíhačka MiG-35 bude poprvé veřejně představena na aerosalonu MAKS-2017, řekl v pátek novinářům generální ředitel ruské korporace MiG Ilja Tarasenko.
„Budeme poprvé na MAKSu veřejně vystavovat naše letadlo MiG-35 a budeme vést jednání o prosazení tohoto letadla na vývoz", řekl.
Tarasenko dodal, že první veřejný let tohoto stroje se koná na srpnovém fóru Armáda-2017.
Mezinárodní aerosalon (MAKS) se bude konat v Žukovském u Moskvy ve dnech 18. — 23. července.
MiG-35 půjde do sériové výroby v nejbližších dvou letech
Sériová výroba nového letounu generace 4 ++ MiG-35 začne v nejbližších dvou letech, řekl žurnalistům v pátek generální ředitel MiGu Ilja Tarasenko.
„My nyní provádíme zkoušky a podle jejich výsledků začne sériová výroba. Sériová výroba začne během nejbližších dvou let," řekl, když odpovídal na otázku žurnalistů
Dokončili závodné skúšky lietadla MiG-35
Ruská výrobná spoločnosť RSK MiG (РСК "МиГ") v piatok 16.02.2018 oznámila ukončenie závodných (výrobných) skúšok lietadla MiG-35.
Generálny riaditeľ spoločnosti RSK MiG Iľja Tarasenko (Илья Тарасенко) dodal, že uvedené lietadlo môže niesť širokú škálu ruských a aj zahraničných zbraní, vyzdvihol dobrý pomer cena a výkon, jeho efektívnosť a bojové schopnosti.
Lietadlo MiG-35 rusi radia do generácie 4++ a ide o ďalší vývoj lietadiel MiG-29K/KUB a MiG-29M/M2. Letové testy MiG-35 začali 26.01.2017. Korporácia dúfa, že Ministerstvo obrany Ruskej federácie s nimi podpíše zmluvu na dodávku lietadiel MiG-35 ešte v tomto roku.
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/4964586 z 16.02.2018
2 ks prevezme armáda na štátne skúšky
2 lietadlá MiG-35 si v polovici marca (03/2018) prevezme armáda do strediska štátnych testov - neskôr do testovania môžu byť zaradené aj ďalšie lietadlá. Štátne skúšky majú prebiehať 2 roky.
Zdroj http://www.militarynews.ru/story.asp?rid=1&nid=475742 z 10.03.2018
Momentálne Ruská armáda neplánuje hromadný nákup MiG-35
Ruská armáda momentálne neplánuje hromadný nákup lietadiel MiG-35, ak sa tak stane tak iba jedna letka. Predtým sa tvrdilo, že všetky ľahké lietadlá vo výzbroji budú nahradené typom MiG-35.
Korporácia sa hlavne zamerá na export.
Zdroj http://www.militarynews.ru/story.asp?rid=1&nid=475747 z 10.03.2018
Ruská Sjednocená letecká korporace začala se státními zkouškami stíhacího letounu MiG-35, sdělili Sputniku ve společnosti. Podle šéfa korporace Jurije Sljusara sériové dodávky do ruských vzdušných sil se plánují na rok 2019.
MiG-35 je nejnovější víceúčelový stíhací letoun generace 4++. Jedná se o zmodernizovaný letoun MiG-29M/M2. Jeho dolet je 1,5krát větší než u jeho předchůdce, maximální rychlost je Mach 2,2 a jeho radar může sledovat až 30 cílů do vzdálenosti 160 km.
V Rusku počítají s tím, že časem lehké stíhací letectvo zcela přejde na letouny MiG-35.
Ministerstvo obrany podpísalo zmluvu na dodanie 6ks lietadiel rodiny MiG-35
Bola podpísaná zmluva z RSK MiG na dodanie 6 ks do roku 2023 (6 ks do 6 rokov = 1 ks ročne !!!)
Pôjde o MiG-35UB (výcvik) a MiG-35S
Zdroj http://tass.ru/armiya-i-opk/5480261 z 22.08.2018
Ako uz bolo niekolkokrat povedane. MiG-35 Rusi nepotrebuju, ale musia udrzat nad vodou vyrobu a konstrukcnu kancelariu. Zaroven, kym to nebude v amrdae, MiGy nik nekupi
Áno - preto vyhlásenia riaditeľa RSK že sú schopný nabehnúť na výrobu 20ks ročne (myslím rodinu MiG-35), a "šumy" že sa RSK MiG začne plne a naplno venovať vývoji na náhrade za MiG-31 = niekto to nazýva PAK-DP a niekto MiG-41 ...
Len mi hlava neberie prečo do 2023 a nie 6ks do 2019 ... jedine že by už mali čo to prisľúbené / podpísané aby to stihli dodať iným.
RSK MiG dodá ruským VKS lietadlá MiG-35 v blízkej budúcnosti
RSK MiG (РСК МиГ) podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa Iľi Tarasenka (Ильи Тарасенко) dodá lietadlá MiG-35 objednané v mesiaci 08/2018 v predstihu, v dnešnej dobe sú už vo výrobe. Všetky potrebné skúšky majú byť ukončené v roku 2019 - všetko vraj ide podľa plánu.
Zdroj https://tass.ru/armiya-i-opk/5844815 z 28.11.2018
Škoda, čekal jsem potvrzení či vyvrácení toho že má AFAR radar … zase nic.
Ale evidentně spíš útočný letoun … bez směrově stavitelných trysek.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
A nebavili sme sa o tom že druh trysiek a radarov je na výbere a financiách zákazníka, všetko je k dispozícii aj v staršej aj v novšej variante.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
20. prosinec 2018 / Janes Žuk-AME (AMEh pro export) společnosti Phazotron-NIIR, známý také jako FGA50 typu AESA/AFAR, je připraven k testování, potvrdil průmylový zdroj.
Nový radar bude instalován do nových letounů MiG-35 v ruském letectvu a bude dodatečně nainstalován jako součást upgradu pro MiG-29 'Fulcrum'.
"Phazotron-NIIR dokončuje výrobu prvního radaru typu AESA pro MiG-29".
"V prosinci zkompletujeme radar a dodáme ho firmě RSK MiG, která ho namontuje do speciálně připraveného stíhacího letounu, zkoušky jsou naplánovány na začátek roku 2019."
"Celý proces má být dokončen za dva roky - vyrobíme čtyři radary, namontujeme je na stíhače a provedeme další testy," uvedl zdroj.
Údaje o výkonu nového RL systému jsou omezené, ale podle výrobce Žuk-AME dokáže detekovat vzdušných cíle na vzdálenost přibližně 160 km a současně může sledovat až 30 cílů. https://www.janes.com/article/84713/pha ... ter-trials
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
To je nějaké zmatečné v tom Janes, ten Žuk-AMEh není to co verze AME, už starší Žuk-AE má dosah kolem 160km (exportní verze 140km) a to je staré AESA technologie s váhou radaru 200-265kg, kdežto ten nový AMEh má udávaný dosah 260km na cíl typu stíhač, právěže dosah prodloužený o víc jak 50% a váhu má 100kg. Exportní označení v názvu není to malé h ale velké E.. pak ruská verze bude nést název Žuk-AMh.
Žuk-AE
Žuk-AME (FGA 35) je tohle, je to vývojový předchůdce AMEh, mírně jiný tvar AESA antény, ale hlavně větší hmotnost, protože stará výpočetní jednotka a nejen to - stačí kouknout na fotky níže. Verze AME se vyrábět nebude, ta se přeskočí právě ve prospěch úplně nového AMEhu, který z něho jasně vychází. FGA 35 má udávaný dosah větší než 160km, i když na tom prospektu je záměrně? špatně označený vystavený typ jako AE (ten to ale fakt není) a na ilustraci je už nový FGA 50, který to také ale není. Takhle Rusové matou nejen Janes :dobre:
Žuk-AMEh (FGA 50) - 3D LTCC technologie (low temperature co-fired ceramic technologies/nízkoteplotně vypalovatelná keramika).
3. Technologie LTCC
Zcela novým přístupem v chápaní tlustovrstvé technologie je její modifikace s využitím LTCC (Low Temperature Co-fired Ceramic, nízkoteplotně vypalovatelná keramika) jako izolační podložky. Zpracování této keramiky spočívá, podobně jako u klasických materiálů, v sítotisku past, sušení, výpalu a doplňkových konečných úpravách (obr. 3). Rozdílem je však možnost současně vytvářet několik vrstev; tím se podstatně redukuje doba potřebná na celý technologický proces.
Výjimečností technologie LTCC je možnost vytvářet vícevrstvé struktury, tzv. 3D struktury. V tom případě do procesu vstupuje doplňková operace – laminace. Jde o stlačení určitého počtu vrstev keramiky s natisknutým motivem (dvě vrstvy a více) naskládaných na sebe působením tlaku. Dosud se používala jednoosá laminace, častěji se však volí izostatická laminace, kterou se dosahuje rovnoměrné tloušťky struktury po stlačení.
Technologie LTCC díky flexibilitě použitého materiálu v surovém stavu umožňuje také vytvářet netradiční struktury. Její potenciál se s úspěchem využívá při tvorbě modulů MCM-C (Multi Chip Modules Ceramic) pro vysokofrekvenční aplikace, což jsou v podstatě 3D struktury na bázi keramických materiálů. Dále tyto postupy nacházejí využití v senzorové technice, pro mikrovlnné aplikace (různé druhy RF filtrů), mobilní telekomunikace apod. Rozlišovací schopnost technologie LTCC je méně než 100 μm. http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/c ... ich--11693
Na první pohled jde vidět, že je to podstatně váhově odlehčená verze s novou elektronikou.
Pak k tomu skoku v max dosahu o 50% muselo dojít mezi nezavedeným AME( FGA-35) a novým AMEh ( FGA-50), který musí být v něčem podstatně jiný než jeho mladší "brácha" FGA-35 a nebude to jen výpočetní elektronika.
Pak jak koukám už se pracuje i na AESA anténách Žuk-AU/AUE I pro UAV a kontejnery
FGA 51.1 - dopředný "X" band AESA radar
FGA 51.2 - boční "X" band AESA radar
FGA 51.3 - boční "P" band AESA radar https://en.wikipedia.org/wiki/Zhuk_(radar)
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
puma
Jo máš pravdu, je to chaos v tom značení Žuků. Celá ta řada Žuk až na výjimky jsou vlastně prototypy, takže jak neustále pokračuje jejich vývoj, tak se mění i ty letákové parametry od výrobce. Mám někde na hardisku Fazotron leták, kde jsou dva stejné modely Žuku ale s jinými parametry...když už jde o to umění tvorby bordelu :)
Podle wiki ten Žuk FGA35(3D) po kterém následuje "náš" Žuk-AMEh, používá k výrobě vysílač-příjímač modulů GaN (Gallium nitride), a to je ta nejmodernější technologie k výrobě AESA antén co vím, moduly jsou menší a lehčí, a která významně zvyšuje detekční dosah RL, ale nerozumím tomu jaké má výhody ta "keramická" technologie LTCC.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
Ruské letectvo dostane tento rok 4 ks MiG-35 z celkových 6, ktoré boli objednané v roku 2018. Spoločnosť má kapacitu 36 lietadiel ročne, očakáva sa, že budúci rok bude podpísaný ďalší kontrakt na 14 lietadiel. Zatiaľ je len pozemná verzia, v prípade záujmu MiG môže pripraviť aj palubnú verziu https://tass.ru/armiya-i-opk/6013095
Vůbec je to zajímavé ten velký pokrok u Rusů v palubních radarech za poslední roky, takový AN/APG-81 z F-35 proti tomu novému Žuku vypadá jako obstarozni technologie a hlavně architektura s váhou 220kg a ještě má podstatně menší maximální dosah, přitom rozměrově je to jeho hlavní konkurent.
Přitom APG-81 používá GaN moduly, ale na první pohled je zřejmé, že je jinak architektura převzata z radarů s GaS moduly, to samé RBE2 s GaS taky má váhu kolem 270kg, vlastně i ten Žuk-AE s GaS.
Každopádně to vypadá s tou 3D keramikou a GaN moduly na dost zajímavou architekturu, a dost bych se divil, kdyby už první větší série Su-57 neměla nové radary postavené na této technologii a nové architektuře, ve výsledku by byla radarová soustava letounu o cca 130% lehčí, a nějakých 300-350kg by se ušetřilo na hmotnosti.
Naposledy upravil(a) puma dne 18 led 2019, 09:01, celkem upraveno 4 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
Ale to je normální, pokud "přeskakuješ generaci".
Tedy máš-li generaci X-1 nebo X-2 oproti ostatním, kteří mají X, a přecházíte-li na generaci X+1, tak tvoje nová generace bude spíš X+2, protože nejsi nijak vázán na generaci X.
Jinak řečeno evoluce versus revoluce.
Doufám, že rozumíte, co jsem tím chtěl říci :)
Zažil jsem to sám v civilním letectví.
Až do poloviny 90-tých let byly letiště Praha/Ruzyně i ŘLP ČR vybaveny poměrně zastaralými technologiemi. V roce 2005 již patřily k nejmodernějším na světě a ostatní se učili od nás.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire