Letecké nehody všeobecne
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Není nouzové přistání zdarma /bez poplatků/? Co když se dodatečně zjistilo, že je na plaubě zájmová osoba?
-
- Redaktor
- Příspěvky: 96
- Registrován: 08 úno 2017, 21:12
Re: Letecké nehody všeobecne
Pristátie hej, zato potom servis. Je to letisko vybavené na opravu tohto typu? Mám s nimi zmluvu, koľko to bude stáť? Čo cestujúci, poskytne mi tam nejaká charterová spoločnosť ich prepravu /ubytovanie a za koľko? Takto sú doma, dostanú náhradný let a prípadné ubytovanie, za rozumnú cenu pre tu spoločnosť (doma už určite majú nejaké pouzatvárané zmluvy s hotelmi a tak...).
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Len pripomeniem núdzák v Teheráne, kde lietadlo stojí doteraz, pretože náhradná súčiastka je embargovaná a nesmie sa do Iránu vyviezť.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
:sipka: zejme je myslený tento prípad:
Alchymista píše: ↑09 led 2019, 21:03https://politikus.ru/events/115472-golo ... irane.html
Hlavybolenie pre všetkých - keď lietadlo núdzovo pristane v Iráne
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Na palubě měli 268 PAX … téměř plno, kapacita je 276
Max. Take Off Weight je 240.000 kg
Max. Landing Weight je 187.000 kg
Max. množství paliva v nádržích je cca 110.000 kg
Na let do Soulu byly nádrže určitě plné, nebo skoro plné a vzlétalo se jistě s hmotností blízkou MTOW.
Před přistáním tedy bylo nutno spálit něco přes 50 tun paliva (1/2 kapacity nádrží)
To nad Kazaní nemohli mít. A330 ČSA nemá systém pro nouzové vypouštění paliva = museli by ho stejně vylítat.
Nad Kazaní, nebo cestou zpátky do Prahy - to je jedno.
Max. Take Off Weight je 240.000 kg
Max. Landing Weight je 187.000 kg
Max. množství paliva v nádržích je cca 110.000 kg
Na let do Soulu byly nádrže určitě plné, nebo skoro plné a vzlétalo se jistě s hmotností blízkou MTOW.
Před přistáním tedy bylo nutno spálit něco přes 50 tun paliva (1/2 kapacity nádrží)
To nad Kazaní nemohli mít. A330 ČSA nemá systém pro nouzové vypouštění paliva = museli by ho stejně vylítat.
Nad Kazaní, nebo cestou zpátky do Prahy - to je jedno.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Jihorejská F-16D se dnes zřítila z důvodu technické závady do Žlutého moře. K LN došlo několik minut po startu. Oba piloti vyhopkali bez zranění.
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=222313
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=222313
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2965
- Registrován: 21 říj 2017, 16:53
Re: Letecké nehody všeobecne
V Nepále sa zrútil vrtuľník s ministrom cestovného ruchu
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/50 ... eho-ruchu/
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/50 ... eho-ruchu/
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3107
- Registrován: 06 úno 2017, 02:09
Re: Letecké nehody všeobecne
V Polsku se zřítil stíhací letoun MiG-29, pilota už se podařilo najít, novinářům to oznámil mluvčí velení Ozbrojených sil Polské republiky Marek Pawlak.
https://cz.sputniknews.com/svet/2019030 ... ie-polsko/
https://cz.sputniknews.com/svet/2019030 ... ie-polsko/
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
via http://rusnext.ru/news/1551713330
Lietadlo bolo zo základne Mińsk Mazowiecki a havarovalo štyri minúty po štarte, asi o 13:17
padák na oblohe
https://twitter.com/KomandanteS17/statu ... 82/video/1
horiaci vrak Mig-29 v lese
https://twitter.com/Eire_QC/status/1102 ... 92/photo/1
https://twitter.com/MSmolewski/status/1 ... 18/photo/1
Lietadlo bolo zo základne Mińsk Mazowiecki a havarovalo štyri minúty po štarte, asi o 13:17
padák na oblohe
https://twitter.com/KomandanteS17/statu ... 82/video/1
horiaci vrak Mig-29 v lese
https://twitter.com/Eire_QC/status/1102 ... 92/photo/1
https://twitter.com/MSmolewski/status/1 ... 18/photo/1
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Letecké nehody všeobecne
Je ten Mig-29 schopný letět na jeden motor ?
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
záleží od okolností, ale mal by...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Je, zcela bez problémů.
Jinak v tomto případě se mělo jednat o zálet po opravě
Je to třetí kraksna polského MiGu-29 za poslední 2 roky.
3 z 28-mi
Za stejnou dobu, ve zbytku světa, havarovaly 4 Migy-29 z cca 600 provozovaných … 1 v Bělorusku (požár motoru při vzletu), 1 v Indii (RWY excursion), 1 v Rusku (zkušební kus v technickém institutu) a 1 v Egyptě (zcela nový MiG-29 M s Fly By Wire řízením - dle některých informací porucha FBW, dle jiných chyba pilota nezvyklého na FBW řízení)
Všechny ostatní problémy MiGů-29 skončily bezpečným přistáním právě díky tomu druhému motoru.
Jinak v tomto případě se mělo jednat o zálet po opravě

Je to třetí kraksna polského MiGu-29 za poslední 2 roky.
3 z 28-mi
Za stejnou dobu, ve zbytku světa, havarovaly 4 Migy-29 z cca 600 provozovaných … 1 v Bělorusku (požár motoru při vzletu), 1 v Indii (RWY excursion), 1 v Rusku (zkušební kus v technickém institutu) a 1 v Egyptě (zcela nový MiG-29 M s Fly By Wire řízením - dle některých informací porucha FBW, dle jiných chyba pilota nezvyklého na FBW řízení)
Všechny ostatní problémy MiGů-29 skončily bezpečným přistáním právě díky tomu druhému motoru.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Letecké nehody všeobecne
V preklade odkedy sa o ne “starajú” krovkary bez pomoci Rusov.
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5376
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
V Polsku se zřítila stíhačka MiG-29
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... ig-29.htmlV Polsku nedaleko obce Drgicz v Mazovském vojvodství havarovala v pondělí během zkušebního letu vojenská stíhačka MiG-29. Pilot letadla, které bylo vyrobené v roce 1989, se stačil katapultovat, stroj se zřítil v neobydlené oblasti, informoval mluvčí polské armády Marek Pawlak.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Kapitán prý říkal mechanikovi, že se ten podvozek zasouvá nějak blbě

Embraer ERJ-145XR společnosti CommutAir dnes na letišti Presque Isle-Northern Maine Regional Airport, Maine, USA.
Po přistání RWY excursion s dopadem na bříško.
Nikomu z 28 PAX a 3 Crew se nic nestalo.
https://aviation-safety.net/database/re ... 20190304-0


Embraer ERJ-145XR společnosti CommutAir dnes na letišti Presque Isle-Northern Maine Regional Airport, Maine, USA.
Po přistání RWY excursion s dopadem na bříško.
Nikomu z 28 PAX a 3 Crew se nic nestalo.
https://aviation-safety.net/database/re ... 20190304-0
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Ako je to možné?
Jednoducho... "Embryá" majú nožičky "na úzko", zaťahované do trupu, nie ako tučka, do osobitných gondol na krídle.
Ostatne, fotka dokladá hlavnú nevýhodu takéhoto usporiadania motorov - všetko, čo vyskočí spod kolies, odpadne z oblasti koreňa krídla či preletí okolo trupu, ide do motorov.
Jednoducho... "Embryá" majú nožičky "na úzko", zaťahované do trupu, nie ako tučka, do osobitných gondol na krídle.
Ostatne, fotka dokladá hlavnú nevýhodu takéhoto usporiadania motorov - všetko, čo vyskočí spod kolies, odpadne z oblasti koreňa krídla či preletí okolo trupu, ide do motorov.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
No právě. Vysunutý hlavní podvozek je přesně v ose motorů.
Stačí kolmý náraz na překážku a ulomená podvozková noha letí rovnou do motoru.
Stačí kolmý náraz na překážku a ulomená podvozková noha letí rovnou do motoru.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Vzhľadom na typický rozvor a manévrovacie schopnosti je prakticky každý náraz hlavného podvozku pri rýchlosti cez 30-50km/h "kolmý". Ono tieto mašiny majú relatívne veľmi dlhé čumáky kvôli polohe ťažiska - záťaži motormi vzadu - takže jednak je dozadu posunuté celé krídlo a ešte aj podvozok je uchytený na "zadnom konci" priestoru.
Výhody?
Stroj je v priestore cestujúcich relatívne veľmi tichý - hlavný zdroj hluku, motory, sú ďaleko vzadu, za toaletami, kabínkou letušiek, zadným nákladovým komparmentom... Plus výhodná aerodynamická konfurácia, nízky odpor, "čisté krídlo", "čistý trup", dobré vlastnosti pri asymetrickom ťahu.
Stroj nepotrebuje zložitejšiu pozemnú podpornú mechanizáciu - ako schody slúžia dospodu výklopné vstupné dvere. Motory a APU sú obvykle dosiahnuteľné z neveľkého (a teda skladného a dobre transportovateľného) rebríku.
Stroj je údajne relatívne bezpečnejší pri havarijných situáciách (hlavne pri núdzákoch a dosadnutiach bez podvozku).
Výhody?
Stroj je v priestore cestujúcich relatívne veľmi tichý - hlavný zdroj hluku, motory, sú ďaleko vzadu, za toaletami, kabínkou letušiek, zadným nákladovým komparmentom... Plus výhodná aerodynamická konfurácia, nízky odpor, "čisté krídlo", "čistý trup", dobré vlastnosti pri asymetrickom ťahu.
Stroj nepotrebuje zložitejšiu pozemnú podpornú mechanizáciu - ako schody slúžia dospodu výklopné vstupné dvere. Motory a APU sú obvykle dosiahnuteľné z neveľkého (a teda skladného a dobre transportovateľného) rebríku.
Stroj je údajne relatívne bezpečnejší pri havarijných situáciách (hlavne pri núdzákoch a dosadnutiach bez podvozku).
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Ale zase bývajú tie lietadlá "ťažké na zadok" čo robí niekedy problémy.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
A mají fatální problémy s odpadávajícím ledem z náběžek křídel...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...