Obecné zajímavosti z letectví
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Vzhľadom k tomu že sú to "legujúce prvky" tak je asi predpoklad, že sa jedná o hodnotu okolo ktorej sa to má pohybovať(Alchyho odkaz to naznačuje). Maximálnu hodnotu by to asi znamenalo vtedy, ak by sa jednalo o "nežiaduce prvky", pretože v takom prípade by to akože pripúšťalo aj nulový obsah..
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Tak jsem našel pouze nabídku s chemickými a fyzikálními vlastnostmi standardizovaného zboží a základní parametry po tepelném zpracování(zušlechtění) včetně jeho parametrů. Značená GOST V 22 je udávána jako B 22:
http://www.eveks.cz/titan-metall.html
http://www.eveks.cz/vt22-provoloka-krug-prutok.html
Pro přesnější informace doporučuji vlést do GOSTu. Je možné, že tuto část bude mít dodavatel zpracovanou v češtině když má takto zpracovanou webovou nabídku. Já někdy požadoval atest 2.2 ČSN EN ISO 10 204 i s mat. listem 2.2 (atesty 2.1 jsou na dvě věci) a zdůvodňoval to tím, že jej potřebuji jakou součást své nabídky zákazníkovi. Doporučuji ale zkontrolovat v nich jednotky udávaných hodnot s dokumentací až na webu výrobce. Jelikož většinou překládá nešmírák tak zde může přeložit "otrocky" protože humanitářům takové detaily neříkají nic(°C vz. °K, plošný inch vz. cm2, mili vz. mikro a pod).
P.S. Typický EK harmonizovano-neharmonizovaný normový bordel jen pro otrlé.
http://www.eveks.cz/titan-metall.html
http://www.eveks.cz/vt22-provoloka-krug-prutok.html
Pro přesnější informace doporučuji vlést do GOSTu. Je možné, že tuto část bude mít dodavatel zpracovanou v češtině když má takto zpracovanou webovou nabídku. Já někdy požadoval atest 2.2 ČSN EN ISO 10 204 i s mat. listem 2.2 (atesty 2.1 jsou na dvě věci) a zdůvodňoval to tím, že jej potřebuji jakou součást své nabídky zákazníkovi. Doporučuji ale zkontrolovat v nich jednotky udávaných hodnot s dokumentací až na webu výrobce. Jelikož většinou překládá nešmírák tak zde může přeložit "otrocky" protože humanitářům takové detaily neříkají nic(°C vz. °K, plošný inch vz. cm2, mili vz. mikro a pod).
P.S. Typický EK harmonizovano-neharmonizovaný normový bordel jen pro otrlé.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Mistra světa Red Bull Air Race Martin Šonka (Extra 300) + Ivo Kardoš (JAS-39 Gripen)
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Bol som na tom ,že za prvé prúdové lietadlo sa považovalo to ktoré zostrojil Coanda v r. 1910. Ale narazil som na zmienky že je otázne či malo spalovaciu komoru a či sa nepohybovalo len ako "dúchadlové" lietadlo.První, kteří nevěděli, že jsou druzí! Jak Italové stavěli proudové letadlo
Zdroj: https://globe24.cz/technika/68189-prvni ... ve-letadlo
https://en.wikipedia.org/wiki/Coandă-1910
Pritom sa hovorilo že pri prvom lete to lietadlo zhorelo. K zapáleniu konštrukcie malo prísť následkom "Coandovho efektu"("prisátie" plameňov k trupu lietadla)

"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Guardian: Vojenské drony padají každý měsíc a ohrožují civilisty!
Během posledních deseti let došlo k více než 250 haváriím velkých bezpilotních vzdušných prostředků a k většina případů došlo v ozbrojených silách USA. K tomuto zneklidňujcímu závěru dospěli výzkumníci britské organizace Drone Wars UK. Používání dronů schopných nést těžké zbraně podle jejího názoru ohrožuje bezpečnost civilistů. Ve světě průměrně každý měsíc havarují průměrně dva vojenské drony. K tomuto závěru dospěli autoři studie, která zpochybňuje bezpečnost této technologie, a to jak v konfliktních zónách, tak v občanské společnosti, píše The Guardian.
Během posledních deseti let došlo k více než 250 haváriím velkých bezpilotních vzdušných prostředků a k většina případů došlo v ozbrojených silách USA. K tomuto zneklidňujcímu závěru dospěli výzkumníci britské organizace Drone Wars UK. Používání dronů schopných nést těžké zbraně podle jejího názoru ohrožuje bezpečnost civilistů. Ve světě průměrně každý měsíc havarují průměrně dva vojenské drony. K tomuto závěru dospěli autoři studie, která zpochybňuje bezpečnost této technologie, a to jak v konfliktních zónách, tak v občanské společnosti, píše The Guardian.
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy ... civilisty/Ve zprávě Accidents Will Happen (Nehody se stanou), organizace Drone Wars UK tvrdí, že za posledních deset let došlo k více než 250 pádů u velkých bezpilotních vzdušných prostředků (UAV). Z 254 incidentů zmíněných ve zprávě, 178 neboli 78% jsou drony, které byly kontrolovány americkými ozbrojenými silami. Většina těchto UAV byla vyrobena firmou General Atomics.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Největší letadlo světa je na prodej za 400 milionů dolarůAlchymista píše: ↑21 led 2019, 15:46Scaled Composites Stratolaunch zrejme končí - po smrti Paula Allena na jeseň minulého roka teraz firma oznámila ukončenie vývoja rakety a raketových motorov pre vzdušný štrat. Ako nosič má do budúcnosti slúžiť Pegasus XL (predražená a "nie príliš vydarená" raketa)
https://spacenews.com/stratolaunch-aban ... e-program/
Plány a "realita" - Pegasus XL v správnom merítku je trojica celkom vľavo...
Stratolaunch, který je největším letadlem na světě a letěl pouze jednou, je na prodej.
Holdingová společnost Vulcan se snaží prodat Stratolaunch za 400 milionů dolarů, lidé obeznámeni se záležitostí CNBC. Vulcan je investiční konglomerát posledního miliardáře Paula Allena, spoluzakladatele společnosti Microsoft . Allen zemřel minulý říjen po komplikacích non-Hodgkinova lymfomu. Celková cena zahrnuje vlastnictví letounu, stejně jako duševní vlastnictví a zařízení.
Stratolaunch je největší letadlo na světě s rozpětím křídel, které se táhne o 385 stop déle než americké fotbalové hřiště. Letadlo je poháněno šesti proudovými motory typu z letadla Boeing 747. Allenova vize masivního letadla, které by mohlo odpálit rakety ze vzduchu, byla alespoň částečně splněna v dubnu, kdy Stratolaunch poprvé letěl po asi osmi letech vývoje. Z letiště umístěné u Mojave vzlétlo a přistálo v Kalifornii, obří letadlo letělo pro více než dvě hodiny před přistáním co bylo považováno za úspěšný první let.
Branson nabídl Vulcanu že si jej zakoupí včetně Stratolauncha za $ 1.Pro Stratolaunch existuje řada možných nápadníků, zejména nejaktivnější trojice miliardářů: Elon Musk , Jeff Bezos a Richard Branson. I když není známo, zda buď Musk SpaceX nebo Bezos ’Blue Origin sleduje nákup Stratolaunchu, lidé, kteří jsou obeznámení, řekli CNBC, že společnost jednala s Bransonem o prodeji společnosti Virgin Group. Konsorcium Branson vlastní tři vesmírné společnosti: Virgin Galactic, společnost SpaceShip a Virgin Orbit. Vzhledem k tomu, že první dva byly postaveny s použitím technologie podobné technologii Stratolaunch - všechny tři mají podobné výrobní dědictví, protože všechny pocházejí z návrhů výrobce prototypů pro letecký průmysl Scaled Composites - Virgin, což může být ideální destinací pro Stratolaunch.
https://www.cnbc.com/2019/06/14/vulcan- ... ratolaunch
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Mám obavu, že tohle monstrum skončí jako Hughes H-4 Hercules ...
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Tohle má logiku i když to vypadá ze strany Virginu jako arogance...

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
To je problém celého západního vývoje, že klíčová osobnost odejde a pak to jde do autu. Celý moderní západní vývoj je jen vzájemné vykrádání a skládání myšlenek jako LEGO do cílové podoby. Pak se hledá díra v patentech, jak to ohnout do cílového řešení, aby to bylo na vlastní patent. Toto umění nelze předat na papíře, na to se musí nový člověk vychovat v rámci dané vize a to je drahé a nedá se to outsourcovat. Manažersky neprůchodné.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5753
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Parádna fotoreportáž z pavilónu spoločnosti Taktické raketové zbrane na výstave Armáda-2019
https://bmpd.livejournal.com/3691225.html
https://bmpd.livejournal.com/3691225.html
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Zaujalo:
vzorka vpravo je zrejme kovová alebo keramická "pena"

druhá vzorka zprava - štvorvrstvý zvarenec zvarený výbuchom - oceľ (zrejme triedy 10), meď, titan, dural

vzorka vpravo je zrejme kovová alebo keramická "pena"

druhá vzorka zprava - štvorvrstvý zvarenec zvarený výbuchom - oceľ (zrejme triedy 10), meď, titan, dural

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Alchy podle barvy nikoli měď ale samomazný bronz(legovaný Sn). Barva oceli je obrobená uhlíkatá bez legování(skupin 10-12 dle staré ČSN 42). Mě zaujal ten kyčel(že by nový level technologie plazmové práškové metalurgie?). Jestli správně spekuluji hlavice i pouzdro díky drsnosti zaroste do kosti bez jakéhokoli pojidla(kostní cement) a tím se stane homogenní. To by znamenalo i o dost zvýšenou životnost kloubu(až nemožnost reoperace). Některá keramika je k tělu neutrální(bez alergické reakce).
P.S. Rád bych viděl pod mikroskopem strukturu svarů výbuchem.
P.S. Rád bych viděl pod mikroskopem strukturu svarů výbuchem.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Nie prvá zprava, ale druhá - prvá je bronz na oceli
Vzorky odľava: oceľ 10 + nerez 12x18H1001, dva vzorky oceľ 10 + titan, štvrtý je oceľ 10 + meď+ titan+ dural, posledný vpravo oceľ 3 + bronz
chemické banky nesú text "výbuchová syntéza supertvrdých materiálov" a koľajnica demonštruje "výbuchové spevňovanie železničných koľajníc"
Mikrofotografiu konkrétneho štvrvrstvia, alebo výbuchový zvar obecne?
Obecne má rozhranie formu karmánovej vírovej cesty (pozor - je to silne závislé na detonačnej rýchlosti a rýchlosti zvuku v danom kove)... vznikne napríklad takáto "ukážková trojvrstva": ale povedal by som, že zrovna toto nie je príliš kvalitný zvar - pod vlnami sú zrejme vtrúseniny a "nehomogenity" - navyše sú vrstvy plátovania hrubé, okolo centimetra.
Umenie sú práve vrstvy tenké, pod 2-3 milimetre - a plná chuťovka sú potom viacnásobné vrstvy hrúbky pod jeden milimeter
Vzorky odľava: oceľ 10 + nerez 12x18H1001, dva vzorky oceľ 10 + titan, štvrtý je oceľ 10 + meď+ titan+ dural, posledný vpravo oceľ 3 + bronz
chemické banky nesú text "výbuchová syntéza supertvrdých materiálov" a koľajnica demonštruje "výbuchové spevňovanie železničných koľajníc"
Mikrofotografiu konkrétneho štvrvrstvia, alebo výbuchový zvar obecne?
Obecne má rozhranie formu karmánovej vírovej cesty (pozor - je to silne závislé na detonačnej rýchlosti a rýchlosti zvuku v danom kove)... vznikne napríklad takáto "ukážková trojvrstva": ale povedal by som, že zrovna toto nie je príliš kvalitný zvar - pod vlnami sú zrejme vtrúseniny a "nehomogenity" - navyše sú vrstvy plátovania hrubé, okolo centimetra.
Umenie sú práve vrstvy tenké, pod 2-3 milimetre - a plná chuťovka sú potom viacnásobné vrstvy hrúbky pod jeden milimeter
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Díky, mě to připadalo jako odlesk od desky stolu(zrcadlo). Moje blbost. Jinak výbuch materiál zhutní(zlepší některé fyzikální vlastnosti) lépe než kování resp. válcování které jsou lokální a výbuch plošný.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Čekání na pomoc: Aero má problém se svým novým, drahým, cvičným letounem. Spasit ho může kontrakt se státní firmou
Historie se opakuje. Vodochodské Aero má před potenciálními prohlubujícími se hospodářskými problémy zachránit prodej nového typu cvičného letounu. Ani kokpit západního střihu a moderní avionika ale nebude nejspíš novému letadlu L-39NG stačit k tomu, aby tyto stroje ve velkém dobývaly světové trhy jako v minulosti jiné – L-29 Delfín či L-39 Albatros. Jako ke smilování božímu proto vzhlížejí manažeři Aera k tomu, aby první čtyři letouny nakoupil státní podnik LOM Praha. Jenže management LOMu se bez souhlasu vlády kontrakt, který má spasit vodochodskou fabriku, zdráhá podepsat.
https://ekonomicky-denik.cz/cekani-pomo ... ni-firmou/
Historie se opakuje. Vodochodské Aero má před potenciálními prohlubujícími se hospodářskými problémy zachránit prodej nového typu cvičného letounu. Ani kokpit západního střihu a moderní avionika ale nebude nejspíš novému letadlu L-39NG stačit k tomu, aby tyto stroje ve velkém dobývaly světové trhy jako v minulosti jiné – L-29 Delfín či L-39 Albatros. Jako ke smilování božímu proto vzhlížejí manažeři Aera k tomu, aby první čtyři letouny nakoupil státní podnik LOM Praha. Jenže management LOMu se bez souhlasu vlády kontrakt, který má spasit vodochodskou fabriku, zdráhá podepsat.
https://ekonomicky-denik.cz/cekani-pomo ... ni-firmou/
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4722
- Registrován: 08 úno 2017, 13:40
Re: Obecné zajímavosti z letectví
https://www.armadninoviny.cz/vertijet-g ... rmadu.html
Další pokus o vylepšení vrtulníků pomocí proudových motorů - vertijet,jsem zvědavý jak vyřeší hypersonickou rychlost listů rotoru......a k tomu žádný vyrovnávací rotor
když jsme u toho není nad klasiku z mého mládí Airwolf,ani tam jim ten pohon nefungoval a byl to jen předělaný vrtulník Bel - 222
Další pokus o vylepšení vrtulníků pomocí proudových motorů - vertijet,jsem zvědavý jak vyřeší hypersonickou rychlost listů rotoru......a k tomu žádný vyrovnávací rotor
když jsme u toho není nad klasiku z mého mládí Airwolf,ani tam jim ten pohon nefungoval a byl to jen předělaný vrtulník Bel - 222

- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Franky Zapata hodlá na konci tohoto týdne zopakovat svůj pokus o překonání Lamanšského průlivu
na futuristickém létajícím prostředku Flyboard Air. První pokus o přelet úžiny mezi Francií a Británií mu ve čtvrtek nevyšel, během mezipřistání na lodi pro doplnění paliva se zřítil do vody. Nový pokus by se měl uskutečnit na konci tohoto týdne.
http://www.flymag.cz/article.php?id=12119
na futuristickém létajícím prostředku Flyboard Air. První pokus o přelet úžiny mezi Francií a Británií mu ve čtvrtek nevyšel, během mezipřistání na lodi pro doplnění paliva se zřítil do vody. Nový pokus by se měl uskutečnit na konci tohoto týdne.
http://www.flymag.cz/article.php?id=12119
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10995
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Airbus A350 je potřeba každých 149 hodin vypnout a zapnout
Ukázalo se, že po 149 hodinách nepřetržitého provozu letadla může dojít ke ztrátě komunikace mezi některými avionickými systémy. Pozorovatelé hlásili výpadky některých funkcí. Tento stav by mohl vést k částečné nebo úplné ztrátě funkčnosti některých avionických systémů.
Piloti proto musí nejméně každých šest dnů Airbus A350 „vypnout a zapnout“, tedy vykonat „ground power cycle“ a resetovat vnitřní hodiny letounu.
https://vtm.zive.cz/clanky/airbus-a350- ... fault.aspx
Ukázalo se, že po 149 hodinách nepřetržitého provozu letadla může dojít ke ztrátě komunikace mezi některými avionickými systémy. Pozorovatelé hlásili výpadky některých funkcí. Tento stav by mohl vést k částečné nebo úplné ztrátě funkčnosti některých avionických systémů.
Piloti proto musí nejméně každých šest dnů Airbus A350 „vypnout a zapnout“, tedy vykonat „ground power cycle“ a resetovat vnitřní hodiny letounu.
https://vtm.zive.cz/clanky/airbus-a350- ... fault.aspx
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Nesmejte sa, to nebude sranda, ked sa kozmicka vyprava bude musiet uprostred letu na Mars kompletne restartovat
Vizia, ze to iste bude robit raketoplan Enterprise uprostred letu v hyperpriestore, je na nezaplatenie



Vizia, ze to iste bude robit raketoplan Enterprise uprostred letu v hyperpriestore, je na nezaplatenie

-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Na druhej strane oprava palubného počítača čipom z mikrovlnky má tiež niečo do seba...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.